شناسهٔ خبر: 21794615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات نژادپرستان در شهر شارلوتسویل آمریکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما سفیدپوستان نژادپرست آمریکایی روز شنبه در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا که در ماه اوت شاهد درگیری های مرگباری میان تظاهرکنندگان نژادپرست و مخالفان نژادپرستی بود بار دیگر تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در دوازده اوت یک تظاهرکننده مخالف نژادپرستی در شهر شارلوتسویل در حمله فردی که با خودروی خود به سمت تظاهرکنندگان حرکت کرده بود کشته شد. کشته شدن این زن تظاهرکننده موجی از خشم و نفرت را در سراسر امریکا در پی داشت.
اعتراضات زمانی اوج گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به جای محکوم کردن این حمله نژادپرستانه، دو طرف را مسئول حوادث شارلوتسویل خواند و مقصر دانست.
ده ها تظاهرکننده نژادپرست که هدایت آن ها را فردی به نام ریچارد اسپنسر بر عهده داشت در حالی که مشعل هایی در دست داشتند در پارک آزادی نزدیک مجسمه یکی از ژنرال های طرفدار برده داری در جریان جنگ های داخلی آمریکا تجمع کردند. برچیده شدن این مجسمه با توجه به شکایت تنظیم شده علیه آن و به دستور دادگاه متوقف شده است. در تصاویر ویدئویی که اسپنسر روی توییتر قرار داد تظاهرکنندگان فریادهایی در مخالفت با تصمیم به برچیده شدن این مجسمه سر دادند و گفتند «ما باز هم برخواهیم گشت.»
مایک ساینر شهردار شارلوتسویل نیز در واکنشی خشمگینانه به این تظاهرات از تظاهرکنندگان خواست به خانه های خود بازگردند و افزود:«یک اقدام منزجر کننده دیگر توسط نئونازی های بزدل. اینجا کسی از شما استقبال نمی کند. ما در حال بررسی همه گزینه ها هستیم.»

نظر شما