شناسهٔ خبر: 21753124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

وزارت امور خارجه از همه ظرفیت ‌ها برای فشار به دولت میانمار استفاده کند

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به وضعیت مسلمانان روهینگیا، گفت: وزارت امور خارجه از همه ظرفیت ‌ها و مجاری بین ‌المللی در راستای فشار بر دولت میانمار استفاده نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار ابراهیم رحیم‌ پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به بازتاب وضعیت ناگوار مسلمانان میانمار بر افکار عمومی کشور و توقع مراجع عظام و مردم از مسئولان دستگاه دیپلماسی، افزود: مساله مسلمانان روهینگیا تا بهبود شرایط بحرانی و اسفبار آن‌ ها در دستور کار و مذاکره قرار داشته باشد.
ابراهیم رحیم ‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از بحران میانمار و وضعیت مسلمان روهینگیا و با اشاره به سابقه همزیستی مسالمت ‌آمیز جوامع مسلمان و بودایی بر لزوم گفت ‌و گوی علمای طرفین تاکید کرد و آن را عامل موثری در راستای کاهش بحران و کنترل جریان‌ های از هر 2 طرف ارزیابی کرد.
بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا در 6 هفته گذشته از میانمار گریخته ‌اند و این آمار همچنان رو به افزایش است؛ نزدیک به 10 هزار تن هم اکنون در منطقه مرزی میانمار اسکان یافته‌ اند و در انتظار ورود به بنگلادش هستند.
خشونت‌ ها در میانمار که بنابر گزارش ‌ها از سوی ارتش و غیرنظامیان مسلح سازمان ‌دهی شده، به دنبال حمله مسلحانه گروهی از شبه نظامیان منتسب به اقلیت روهینگیا به چند پایگاه پلیس صورت گرفت.
گزارش ‌های متعدد نهادهای حقوق بشری در هفته‌ های گذشته از قتل عام مسلمانان و به آتش کشیده شدن روستاهای آن‌ ها در میانمار حکایت دارد.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما