شناسهٔ خبر: 21623483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فیلم های آخر هفته آی فیلم در هفته دفاع مقدس و ایام محرم

خبرگزاری شبستان:فیلم های «روز واقعه» و «حمله به اچ۳» در جدول پخش آخر هفته کانال های سه گانه شبکه تلویزیونی آی فیلم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، کانال فارسی این شبکه فیلم سینمایی «حمله به اچ3» ساخته شهریار بحرانی را در روز پنجشنبه به نمایش می گذارد.

 

«حمله به اچ۳» نام فیلمی محصول کشور ایران و تولید سال ۱۳۷۳ است که با الهام ازعملیات اچ۳، که از جمله عملیات‌ هوایی موفق و مهم در جریان جنگ ایران و عراق بوده ، ساخته شده است.

 

در این فیلم سینمایی می بینید: ستاد نیروهای هوایی عراق که برتری نیروی هوایی ایران را حس کرده و شکست حصر آبادان را نزدیک می‌بیند، جهت حفاظت از هواپیماهای استراتژیک خود در برابر حملات ایران، آن‌ها را به سه پایگاه دورافتاده در نزدیک مرز اردن منتقل می‌کند. در مقابل ستاد نیروهای هوایی ایران نیز برای بمباران این سه پایگاه که به نام پایگاه‌های اچ۳ معروف اند، طرحی در نظر دارد و ....

 

بازیگرانی همچون جعفر دهقان، محمد کاسبی، فرامرز شهنی، حسین یاری، حسن عباسی، سعید قائمی، سعید خوشدل، سید ناصر هاشمی و سید جلال طباطبایی در «حمله به اچ3» به ایفای نقش پرداخته اند.

 

«حمله به اچ3» شامگاه پنج شنبه 6 مهر ساعت 21 از آی فیلم فارسی در برنامه کافه فیلم به نمایش گذاشته می شود و بعد از پخش فیلم، امیدروحانی با کارگردان اثر به گپ و گفت درباره فیلم می پردازد.ت کرار آن نیز در 2 نوبت در ساعت های 05:00 و 13:00 روز بعد پخش خواهدشد.

 

بر اساس این گزارش، «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی برای پخش از دو کانال عربی و انگلیسی آی فیلم در جدول پخش قرار گرفته است. جمعه شب ساعت 22:00 کانال عربی این فیلم را با زیرنویس عربی نمایش می دهد و بازپخش آن در ساعت های 04:00، 10:00 و 16:00 خواهدبود.

 

«روز واقعه» فیلمی سینمایی به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که سال ۱۳۷۳ از روی فیلمنامه روز واقعه بهرام بیضایی ساخته شده است. این فیلم توانست از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کند.

 

خلاصه داستان این فیلم سینمایی از این قرار است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند....


علیرضا شجاع‌نوری، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، مهدی فتحی، سعید نیک پور، حسین محب اهری، حسین پناهی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، حمیده خیرآبادی، ژاله علو، عنایت الله شفیعی، کامران فیوضات، سروش خلیلی، فخرالدین صدیق‌شریف، منصور والامقام، زهره صفوی و رضا فیاضی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.

 

کانال انگلیسی آی فیلم، ساعت 02:30 شنبه 8 مهر، فیلم سینمایی «روز واقعه»  را با زیرنویس انگلیسی برای پخش پیش بینی کرده است. تکرار  این فیلم در ساعت های 08:30، 14:30و 20:30 روز یک شنبه خواهدبود.

 

نظر شما