شناسهٔ خبر: 21606182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

نگاه‌های توام با تعصب گذشته به زنان در سیستان و بلوچستان تغییر کرد

R7843/P1377/S6,65/CT12

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش دادن به بانوان استان با توجه به نوع نگاه به بانوان، سخت‌تر از هر استان دیگری بود ولی امروز با رویکرد اجتماعی صورت گرفته در استان نگاه‌های توام با تعصب و سخت گذشته به زنان تغییر پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان سیستان و بلوچستان در زاهدان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار داشت: نقش دادن به بانوان در این استان با توجه به نوع نگاه به بانوان، سخت‌تر از هر استان دیگری بود ولی امروز با رویکرد اجتماعی صورت گرفته در استان نگاه‌های توام با تعصب و سخت گذشته به زنان تغییر پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در فاصله کمتر از 2 ماه از شکل‌گیری دولت نشان از تکریم نقش بانوان این استان و اراده برای پشتیبانی از ایفای نقش پررنگ‌تر زنان در جامعه به عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر این منطقه است.

وی با اشاره به بیگانگی نسبت به ظرفیت اصلی انسانی به عنوان اصل سرمایه در کشور، گفت: رفع این بیگانگی نسبت به سرمایه ملی، نقش و رسالت بزرگ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده را می‌طلبد. جنسیت حاصل خلقت است و ما نمی‌توانیم در مقابل این تفاوت حرفی داشته باشیم.

هاشمی  با بیان اینکه  مردان محصول تربیت زنان و وامدار تربیت مادر هستند، یکی از دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را ایجاد فرصت برابر راهیابی زنان به کرسی دانشگاه عنوان کرد و با اشاره به موانع زیاد حاصل از تعصب در مسیر نقش آفرینی زنان و دختران در اجتماع، تصریح کرد: امروز عصر مرزبندی‌ها گذشته و  بودن بر موضع دانش و مدار علم تغییر را الزام‌آور می‌کند.    

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شرایطی که ناامنی در استان زبانزد شده بود و در بیرون از استان و حتی در درون هم احساس امنیت نبود با رویکرد احتماعی، فرصت‌سازی و نقش دادن مطابق  شأن انسانی را با کرامت مورد توجه قرار دادیم و تغییرات خوبی در استان آغاز شد.
 
وی خطاب به معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شما با انبوهی از مهارت، تجربه و برد شخصیت بین‌المللی از این اعتبار برای ارتقاء جایگاه جامعه زنان کمک بگیرید تا تغییر حاصل شود. باید قانونی تصویب شود که ظرف مدت پنج سال 30 درصد از پست‌های مدیریتی به تدریج به بانوان واگذار شود؛ همچنین بازنگری در پاره‌ای از تصمیمات در رشته‌های دانشگاهی و بازنگری در سازمان امور اداری و استخدامی کشور با توجه به اینکه  60 درصد فارغ التحصیلان زن هستند، مورد انتظار است.

هاشمی ضمن تاکید بر داشتن برنامه جدی جهت صادرات تولیدات اشتغال خانگی، گفت: عملی کردن این موضوع نیازمند مصوبه خاص با تسهیلات و حمایت‌های ویژه است. در راستای حمایت از بانوان هنرمند، بازارچه صنایع دستی با 170 غرفه در بازه زمانی 18 ماهه در مرکز شهر زاهدان در اختیار تولید کنندگان زن، خانواده‌های بی‌سرپرست، خودسرپرست و هنرمندان به صورت رایگان قرار گرفته که باید زمینه صادرات این تولیدات فراهم شود. 

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار نگاه حمایتی از تولیدات صنایع دستی زنان استان شد و افزود: امروز نگاه به صنایع دستی ایران نگاه ارزشمندی است که باعث شده برخی کشورها با کپی صنایع دستی موقعیت ممتاز اقتصادی برای خودشان ایجاد کنند‌. با توحه به افزایش سهم زنان در مناصب مدیریتی در پنج سال، لازم هست برای جدی شدن نوع نگاه به نقش‌ها و مطالبه‌گری بانک اطلاعاتی زنان توانمند از استانداری‌ها دریافت شود.

وی با بیان اینکه میل به انتخاب در جامعه ایران مردانه است، افزود: وقتی توانمندی‌های بانوان خودش را در جامعه نشان داد میل به ایفای نقش بانوان در جامعه متفاوت می‌شود. تغییر نگاه در جامعه انسانی و تغییر رویکرد برای انتخاب به عنوان یک ضرورت ملی با هدف برداشتن گام‌های استوار باید عمومیت پیدا کند؛ در همین راستا از مجموع  1407 نفر از زنان ثبت‌نام شده در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان، 430 نفر انتخاب شدند که این اتفاق مبارک باید در کشور عمومیت یابد.

انتهای پیام/

نظر شما