شناسهٔ خبر: 21604834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم شبستر در دیدار با استاندار منتخب آذربایجان شرقی خواستار شد:

بازگشت جذب سرمایه گذاری خارجی به آذربایجان شرقی/ "خدابخش" دیدی روشن و تدبیری والا دارد

نصر: نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، گفت: با مدیریت "مجید خدابخش" در استان آذربایجان شرقی، چرخه سرمایه گذاری خارجی این استان با تدبیری بالاتر و دیدی روشن تر اتفاق خواهد افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "معصومه آقاپور" نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، پس از انتصاب "مجید خدابخش" به عنوان استاندار آذربایجان شرقی با وی دیدار کرد.

وی در خصوص انتصاب استاندار جدید آذربایجان شرقی بیان کرد: انتصاب "مجید خدابخش" به عنوان سردمدار آذربایجان شرقی با شاخص مدیریت حرفه ای در امور صنعتی، بازرگانی و اقتصادی، یکی از موفق ترین اتفاقات سیاسی این استان خواهد بود، چراکه یکی دیگر از اهداف وی ایجاد تعامل و وحدت بین تمامی اقشار جامعه است که در، اولویت و الزام برنامه 4 ساله خودقرار داده است.

 وی مباحثی چون، امور اقتصادی استان و حوزه مدیریت شهری شهرستان شبستر را از مهم ترین مسائل مطرح شده در ملاقات با استاندار منتخب آذربایجان شرقی، عنوان کرد و گفت: یکی از موارد بسیار مهمی که در مورد استاندار منتخب مطرح است، دیدگاه اقتصادی و بازرگانی است که هم اکنون استان ما به شدت به آن نیازمند بوده و مطمئنا با حضور آقای خدابخش این مهم محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از پتانسیل کامل جهت جذب سرمایه گذاری خارجی برخوردار است، ادامه داد: آذربایجان شرقی از قطب های مهم جذب سرمایه گذاری خارجی کشور است که توسط این فرصت مهم می توان بیش از پیش اقتصاد منطقه را ارتقا داد، حال برای استفاده بهینه از این فرصت در کنار افراد سخت کوش و کارآمد و منابع موجود، تنها حلقه گمشده مدیریت است که با ورود خود می تواند این سیستم را به سرانجام برستند، قطعا آقای خدابخش این حلقه گمشده را تکمیل و رو به توسعه قرار خواهد داد.

وی با اشاره بر اینکه آسیب های استان و برنامه های توسعه چهارساله از مباحث بعدی دیدار با استاندار منتخب بوده است، اظهار کرد: در این جلسه در ارتباط با  FWOT  استان، اولویت بندی پروژه ها، نرخ بازار داخلی و پیشبرد پروژه ها بحث و گفت و گو شد، در نتیجه من و آقای حسن نژاد که هر دو در شورای عالی اقتصاد مجلس حضور داریم سعی خواهیم داشت با تعامل کامل، اهرم خوبی در مورد جذب سرمایه گذاری و نتیجه گیری برای آقای خدابخش باشیم.

آقاپور با بیان اینکه مسئولیت های استان را باید همه نمایندگان  در کنار استاندار عهده دار باشند، بر لزوم  تعامل و همکاری نمایندگان تاکید کرد.

وی اشتغال زایی، جذب اعتبارات بانکی، بررسی های لازم بر کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها و روستاها و تخصیص اعتبارات در بخش شهرستانی و روستایی را سایر موضوعاتی دیگری خواند که در این دیدار مورد بحث و برنامه ریزی قرار گرفته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی طرح بکارگیری زنان در سطوح مدیریت های عالی استان را از مهم ترین موضاعت گفت و گوی خود با استاندار منتخب آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: قرارگیری زنان در جایگاه مدیریتی و استفاده از تجارب آن ها از مسائلی است که باید در استان مورد بررسی و توجه قرار گیرد، خوشبختانه استاندار منتخب با سابقه مدیریتی خود در استان اردبیل و استفاده از یکی از مدیران زن بر کرسی مدیرکلی سیاسی امنیتی اردبیل نشان از آن دارد که وی از درایت بالایی برخوردار بوده و شناخت کافی از قابلیت زنان در سمت مدیریتی دارد.

معصومه آقاپور در پایان سخنان خود با اشاره به انتخاب اخیر شهردار تبریز، خاطر نشان کرد: پس از دو ماه انتخاب شهردار تبریز  به شکلی صورت گرفت که یکی از بهترین گزینه های سمت شهرداری به این عنوان منتصب شد. طی صحبت هایی که با "ایرج شهین باهر" داشته ام، وی  رسیدگی به امور شهرستان ها را نیز از اولویت های خود در اهداف تبریز 2018 خواند که این تصمیم یکی از بارز ترین ویژگی های موثر شهردار منتخب تبریز خواهد بود. کمیسیون اقتصادی آمادگی خود را جهت همکاری برای پیشبرد اهداف تبریز 2018  به همراه "ایرج شهین باهر" به عنوان شهردار تبریز اعلام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما