شناسهٔ خبر: 21604807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراخوان برای تجهیز کتابخانه‌ بیمارستان‌های کودکان

تهران- ایرنا- گروه سلامت و هنر با انتشار فراخوان اهدای کتاب و محصولات فرهنگی به کودکان بیمار و نیازمند، آمادگی خود را برای دریافت اقلام فرهنگی به ویژه کتاب برای تجهیز کتابخانه های مراکز درمانی و بیمارستان های کودکان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سلامت و هنر که از حدود یک سال و نیم قبل با هدف بهبود کیفیت زندگی کودکان بیمار و ایجاد فضایی آرام، شاد و امیدبخش در مراکز درمانی آغاز به فعالیت کرده است از شهروندان درخواست کرد درصورت تمایل، اقلامی همچون کتاب، نوشت‌افزار و دیگر محصولات فرهنگی را برای تجهیز کتابخانه‌ بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز نگهداری بچه‌ها و دو کتابخانه تازه تاسیس در مرکز طبی کودکان تهران و تعداد زیادی مدرسه در روستاهای مناطق محروم، اهدا کنند.
هنرمندان، خیران و خانواده‌ها همزمان با «هفته ملی کودک» می‌توانند با اهدای کتاب و دیگر محصولات فرهنگی سال تحصیلی بهتری را برای کودکان و نوجوانان رقم بزنند.
گروه سلامت و هنر برای دومین بار با ایجاد کارزاری اینترنتی با هشتک «#دوباره_میخوانم» در فضای شبکه‌های اجتماعی از مردم ایران دعوت کرده است تا فرصت‌ مطالعه کتاب برای کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها را فراهم کنند.
قرار است مردم، نیکوکاران و خیران با همراهی نویسندگان، تصویرگران و اقشار فرهنگی، کتاب و محصولات فرهنگی را جمع‌آوری و پس از آن نسبت به راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های بیمارستان‌های کشور اقدام کنند.
نمایشگاه هفته ملی کودک 15 تا 21 مهر از ساعت 9 تا 18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود و گروه سلامت و هنر در این نمایشگاه غرفه‌ای را برپا می‌کند.
فراهنگ**1883**1055
خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما