شناسهٔ خبر: 21604439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

فعاليت ۱۵ هزار معلم در مناطق صعب‌العبور سراسر كشور

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پروش گفت: بیش از ۱۵ هزار معلم در کشور وجود دارند که در مناطق صعب‌العبور فعاليت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان، اسفندیار چهاربند در مراسم زنگ مهرو مقاومت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: کلاس درس و روش هاي تدریس همکاران  بايد مبتنی بر روش‌های فعال باشد، یعنی روش‌هایی که اندیشیدن و تفکر را تحریک کند می‌توان به خلاقیت رسید.

وی با بيان اين كه سی ساعت دوره‌های توانمندسازی در قالب درس پژوهشی با اختیار مدرسه برگزار می‌شود، افزود: همکاران با در اختیار گذاشتن تجارب و دانش خود ، روش‌ها تدریس را مبتنی بر پرورش خلاقیت و با تکیه‌بر تفکر و اندیشیدن به‌خوبی انجام می‌دهند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پروش خاطرنشان کرد: امروز سال تحصیلی جدید را با 13 میلیون و 100 هزار دانش‌آموز و با بیش از 940 هزار همکار فرهنگی آغاز کردیم که 830 هزار نفر از فرهنگیان در مدرسه حضور دارند و مابقی در ستاد، ادارات کل و مناطق حضور دارند.

وی گفت: بیش از 15 هزار معلم وجود دارد که در مناطق صعب‌العبور خدمت می کنندو با مشقت فراوان خود را به کلاس های درس می رسانند تا فرزندان این مرزوبوم را در هر نقطه‌ای از کشور یاری دهند و بسیاري از آنان در این مسیر دچار حادثه می‌شوند و جایی منعکس نمی‌شود.

چهاربند عنوان کرد: مهارت‌آموزی در سخنان رئیس‌جمهوری صرفاً مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیست بلکه مهارت‌های شهروندی و مهارت‌هایی است که برای سازگاری با جامعه، مسئولیت‌پذیری، کار گروهی و حفظ محیط‌زیست باید دانش‌آموز در مدرسه به‌عنوان جامعه‌ای کوچک یاد بگیرد و مبنای همه این‌ها در تفکر در ساحت‌های مختلف تربیت است که با بصیرت کامل همه مراحل ترقی را دانش آموزان طی کنند.

نظر شما