شناسهٔ خبر: 21604330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله مدرسی:

تجزیه عراق برای کردها و منطقه ناگوار است/ مردم عراق بی‌تفاوت نباشند

ابنا

آيت الله مدرسى بحران اخیر شمال عراق در نتیجه رفراندوم را با اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ مرتبط دانستند، و از مردم عراق خواستند برای عبور از این بحران بی‌تفاوت نباشند و خود را آماده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید امروز ـ سه شنبه 4 مهرماه ـ طی سخنانی اظهار داشتند: «رفراندومی که دیروز در شمال عراق انجام شد، همچون گسترش تروریسم در بخش وسیعی از عراق، در نتیجه اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ است؛ و به هیچ وجه بعید نیست که یکی از اهداف مخفی این اشغال نیز بوده باشد».

ایشان افزودند: «گذر زمان ثابت خواهد کرد که این تصمیم هم برای کردها و هم برای منطقه ناگوار است و اگر رحمت الهی شامل حالمان نشود عواقب وخیمی به بار می‌آورد».

همچنین عنوان کردند: «مردم عراق و سیاستمداران به خصوص در شمال عراق، باید شجاعانه خود را بازخواست کرده و مسیر غلط خود را اصلاح کنند. اگر امروز به اشتباهات خود پی نبریم و به دنبال اصلاح اشتباهاتمان نباشیم، نسل‌های آینده ما را محکوم خواهند کرد».

معظم‌له در ادامه فرمودند: «آیا تجزیه یک کشور واحد در این شرایط سخت، امری ضروری است یا تصمیمی است جاه طلبانه‌ و بدون فکر؟ مردم صبور عراق باید آماده باشند تا از این بحران نیز به سلامت عبور کنند. همچنان که بحران‌های بسیاری پشت سر گذاشتند. اگر گسترش تروریسم و تجزیه عراق از پیامدهای اشغال عراق توسط آمریکا باشد، همانگونه که مشکل اشغال را پشت سر گذاشتیم، به یاری خداوند و با عقل، تدبیر، شجاعت و ایثار از این بحران نیز عبور خواهیم کرد».

آیت الله العظمی مدرسی همچنین فرمودند: «مردم عراق ثابت کردند مردمی نیستند که تسلیم امر واقع شوند. به خصوص اگر مسئله‌ای غلط و بی‌اساس باشد، تسلیم نخواهند شد. باید بهترین راه را برای خروج از این تنگنا پیش بگیریم و با همکاری کشورهای همسایه به خصوص ایران و ترکیه و نیز مشورت با دیگر قدرت‌های تأثیر گذار جهانی از این بحران عبور کنیم».

معظم‌له در پایان گفتند: «مردم عراق همواره از مناسبات دینی بهره گرفته‌اند و به یاری خداوند متعال بیشترین دستاوردها و پیروزی‌ها را در ایام محرم و صفر به ثمر رسانده‌اند».

........................
پایان پیام/ 167

نظر شما