شناسهٔ خبر: 21602184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی کامل نیروی انتظامی برای تردد زایران اربعین در کرمانشاه

صاحب‌خبر -

منوچهر امان اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی بر روی زائران اربعین حسینی آمادگی لازم به منظور تردد زائران اندیشیده شده و پلیس راهور نیز به منظور تسهیل در ترددهای جاده ای آماده است.
فرمانده انتظامی کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مشکل امنیتی به منظور تردد زائران در استان وجود ندارد، گفت: در زمان تردد زائران اربعین حسینی در صورت نیاز محدودیت های ترافیکی در برخی از محورهای استان اعمال خواهد شد.
امان اللهی در پاسخ به این سوال که اگر طرف عراقی برای تامین امنیت از ایران درخواست کمک کند، چه پاسخی خواهید داد، گفت: جلسات و مذاکرات در این زمینه در حال انجام است و در صورت به نتیجه رسیدن به اطلاع مردم خواهد رسید.
اسد الله رازانی استاندار پیشین کرمانشاه هفته گذشته در نشستی با حضور معاون وزیر کشور و مقامات عراقی و اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی اعلام کرد: تردد 400 هزار زایر اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی طبق توافقانامه ای که بین 2 وزیر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق صورت گرفته، قطعی شده است.
وی گفت: طبق تصیم ستاد مرکزی اربعین حسینی امسال قرار است زایران استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان ، کردستان و کرمانشاه از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات شوند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زایران کشورهای خارجی نیز از مرز رسمی خسروی راهی عراق می شوند، اظهارداشت: از سه ماه پیش که تصمیم وزارت کشور مبنی بر تردد زایران از مرز رسمی خسروی ابلاغ شد اقدام های گسترده ای از جمله بهسازی جاده ها، ایجاد روشنایی، اضافه کردن گیت های ورود و خروج تا 60 گیت، ایجاد توقف گاه در 6 نقطه با ظرفیت 50 هزار خودرو در مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی، روکش آسفالت و ایجاد سرویس های بهداشتی انجام شده است.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرزتا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد
خبرنگار: سامان رحمتیان**انتشار دهنده: علی مولوی
7445/8066

انتهای پیام /*

نظر شما