شناسهٔ خبر: 21601821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون موتورسواری و اتوموبیل‌رانی | لینک خبر

مراسم بدرقه تیم ملی دریفت ایران با حضور مسئولین فدراسیون:

پیشانی‌دار: تنها هدفم در مسابقات جهانی دریفت بالا بردن پرچم ایران است

صاحب‌خبر - مراسم بدرقه تیم ملی دریفت ایران با حضور مسئولین فدراسیون: پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان مراسم بدرقه قهرمان دریفت ایران در روز صبح سه شنبه چهارم مهرماه با حضور صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی، شهزاد کیانی دبیر فدراسیون و سایر مسئولان این فدراسیون بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در این مراسم شهاب پیشانی‌دار قهرمان چند دوره مسابقات دریفت کشور و نماینده اعزامی ایران به مسابقات بین قاره ای توکیوی ژاپن، پس از اجرای آخرین تمرین خود، با عبور از زیر کلام الله مجید و در حالیکه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دست داشت، توسط مسئولین حاضر بدرقه شد.
محمود صیدانلو، رئیس فدراسیون موتور سواری در خصوص اعزام تیم ایران به مسابقات دریفت بین قاره‌ای توکیو اظهار داشت: در اجلاس سال گذشته فدراسیون جهانی اتومبیلرانی مقرر شد که مسابقات دریفت در تقویم این فدراسیون گنجانده شود و نخستین مسابقات جهانی دریفت نیز طی روزهای آینده در شهر توکیو برگزار خواهد شد، وی ادامه داد: قرار است 32 کشور در این مسابقات شرکت کنند که اکثر آنها تنها یک نماینده در مسابقات دارند، ما نیز سالهاست که در رشته دریفت فعالیت داریم و شهاب پیشانی‌دار نیز از قهرمانان مطرح کشورمان توسط کمیته فنی دریفت، برای شرکت در این رویداد انتخاب شده است.
صیدانلو تصریح کرد: خوشبختانه هزینه شرکت در این مسابقه به کمک حامی مالی تامین شد و توانستیم در اولین دوره این مسابقات حضور داشته باشیم و امیدواریم پیشانی دار آنطور که باید در آنجا بدرخشد.
در ادامه این مراسم شهاب پیشانی دار، نماینده اعزامی ایران به مسابقات بین قاره ای توکیوی ژاپن در میان خبرنگاران اظهارداشت: دریفت از سال ۹۰ در ایران بسیار گسترش پیدا کرد و با پیشرفت رانندگان این رشته به سمت فرمولا دریفت افزایش یافت، از آنجایی که فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در این ‌باره دعوتنامه‌ای به کشورهای عضو برای حضور مسابقات جهانی دریفت ارسال کرده بود من با انتخاب کمیته فنی به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها در توکیوی ژاپن حاضر خواهم شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون در این باره حمایت‌های خوبی از من انجام داد و به کمک متخصصین فنی ایرانی توانستیم خودمان را با استانداردهای جهانی هومولوگ کنیم و اکنون این خودرو جهت شرکت در مسابقه به توکیو ارسال شده است.
قهرمان دریفت ایران در ادامه افزود: در این مسابقات ۳۲ شرکت کننده حضور دارند و قهرمانانی از کشورهای ژاپن، برزیل، آمریکا و ... رقبای جدی برای من خواهند بود.
وی درباره تجربه بین‌المللی‌اش در مسابقات دریفت عنوان کرد: من تاکنون ۲ بار در مسابقات بین‌المللی حضور داشتم، اولین رقابت در سال ۲۰۱۱ در لبنان بود که در بین ۱۴ ورزشکار چهارم شدم و در سال ۲۰۱۵ هم در کشور امارات از بین ۱۶ ورزشکار به رتبه ۶ رسیدم، پیشانی دار اظهار کرد: بسیار خوشبینم که بتوانم در این رقابت‌ها نیز به عنوان خوبی دست یابم و پرچم ایران را به اهتزاز درآورم.
وی درباره ساختار فیزیکی خودروی خود گفت: ماشینی که قرار است من با آن به رقابت بپردازم یک خودروی بی‌ام‌ دبلیو E46 مدل 2003 است که موتور آن تویوتا ۳۰۰۰ سی‌سی می‌باشد. ما یک مقدار در این باره دچار محدودیت سوخت و بنزین بودیم چون این خودروها سوخت‌های خاصی دارند و خوشبختانه همه کارها به کمک فدراسیون در ایران انجام شده است و امیدوارم که بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.
وی در پایان درباره پیشرفت رشته دریفت در کشور گفت: دریفت به خوبی در کشور پیشرفت کرده است و با توجه به اینکه از هیجان بالایی برخوردار است و مهارت رانندگان در آن کاملاً به چشم می‌آید بسیار خوب توانسته جای خود را در میان علاقمندان باز کند در پایان جا دارد از حامی مالی تیم ملی دریفت که قرار است در این رقابت‌ها ما را کمک کند (روغن اویلا) تشکر کنم.
تیم ملی دریفت کشورمان روز چهارشنبه برای حضور در این رقابتها، تهران را به سمت توکیوی ژاپن ترک خواهد کرد.






نظر شما