شناسهٔ خبر: 21601697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه اعتراض ورزشکاران آمریکایی به نابرابری های نژادی

بازیکنان، سرمربیان و صاحبان یک تیم آمرکایی، هنگام نواخته شدن سرود ملی این کشور ، به جای برخاستن از جای خود، زانو زدند

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین ا لملل  خبرگزاری صدا و سیما ؛ شبکه بی بی سی اعلام کرد: اعتراضات ورزشکاران آمریکایی به نابرابری‌های نژادی در آمریکا همچنان ادامه دارد. 
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، باز هم در ابتدای یک بازی دیگرِ فوتبال آمریکایی (راگبی)، بازیکنان، سرمربیان و صاحبان یک تیم، هنگام نواخته شدن سرود ملی آمریکا، به جای برخاستن از جای خود، زانو زدند، تا مراتب اعتراض خود را به ادامه نابرابری‌های نژادی در این کشور نشان دهند. بازیکنان تیم فوتبال دالاس کاوبویز در کنار صاحب این تیم، پیش از شروع مسابقه در زمین تیم فوتبال آریزونا کاردینالز هنگام پخش سرود ملی آمریکا - که همواره در ابتدای هر مسابقه در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی، موسوم به لیگ «ان اف ال» نواخته می‌شود - از جای خود بر نخواستند و زانو زدند. 
مجری بی بی سی افزود: بسیاری از تیم‌های لیگ «ان اف ال» و همچنین تیم های لیگ حرفه ای بسکتبال موسوم به «ان بی ای» در آمریکا به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و همچنین به طرز رفتار ناعادلانه با سیاه پوستان و رنگین پوستان - در مقایسه با سفید پوستان - معترض هستند. در بدو امر، شمار معدودی از بازیکنان حرفه‌ای هنگام پخش سرود ملی آمریکا در ابتدای هر بازی، زانو می زدند، اما از زمانی که دونالد ترامپ گفت تمام بازیکنانی که هنگام پخش سرود ملی زانو می‌زنند، باید «اخراج شوند» بسیاری از بازیکنانِ دیگر و حتی سرمربیان و صاحبان تیم‌های ورزشیِ حرفه‌ای در آمریکا برای نشان دادن مخالفت خود با اینگونه اظهارات ترامپ، همگی - دست در دستِ یکدیگر - هنگام پخش سرود ملی آمریکا زانو می‌زنند. در برخی دیگر از موارد، تیم‌ها اعتراض خود را اینگونه نشان می‌دهند که اصلاً در زمانِ پخش سرود ملی آمریکا از رختکن‌های خود بیرون نمی‌آیند و فقط پس از پایان سرود ملی آمریکا، وارد زمین مسابقه می‌شوند. 
لبران جیمز، بازیکن شهیر بسکتبال آمریکایی، که در لیگ ان بی ای بازی می‌کند، بازیکنان و صاحبان تیم های فوتبال آمریکایی در لیگ ان اف ال و حتی تماشاچیان این مسابقات را تحسین و از آنان تشکر کرد که بدین صورت، همبستگی خود را نشان داده اند. وی گفت: تا زمانی که من این تریبون را (به خاطر شهرتم در ورزش) در اختیار دارم، اجازه نخواهم داد یک فرد - صرف نظر از این که چه مقادر قدرت (سیاسی) داشته باشد، بخواهد از ورزش برای تفرقه‌افکنی در میان ما (سوء) استفاده کند. 
مجری این شبکه در خاتمه گفت: حتی تیم قهرمان لیگ بسکتبال ان بی ای، که معمولاً بازیکنان و مربیانِ آن، پس از کسب عنوان قهرمانی، به کاخ سفید می‌روند و با رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کنند، امسال از رفتن به کاخ سفید و دیدار با دونالد ترامپ امتناع ورزیدند تا بدین وسیله، همبستگی خود را با ورزشکاران معترضِ آمریکایی نشان دهند. 
دریموند گرین، بازیکن تیم گولدن استیت واریرز، قهرمان فصل گذشته ان بی ای و مدافع عنوان قهرمانی، در خصوص این اعتراضات گفت: اگر این اعتراضات پایان یابد، باز هم مشکلاتِ ما (در رابطه با نژادپرستی) ادامه خواهد یافت. از اینرو، من امیدوارم این اعتراضات ظرف چند هفته‌ی آتی، خاتمه نیابد. 
وی خطاب به خبرنگارانی که از امیدواری به تمام شدنِ این اعتراضات صحبت می‌کردند، گفت: ما باز هم پیام این اعتراضات را (به درستی) درک نکردیم. در پاسخ به سؤال‌های شما (خبرنگاران) می‌گویم من فکر نمی‌کنم ظرف چند هفته‌ی آینده، این اعتراضات پایان یابد و البته دعا می‌کنم که خاتمه پیدا نکند، زیرا این (نژادپرستی در آمریکا) مشکلی نیست که ظرف چند هفته‌ی آتی قابل حل و فصل باشد. 

نظر شما