شناسهٔ خبر: 21599922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نبود صنایع فرآوری صورت می‌گیرد

صادرات «آنغوزه» خراسان‌جنوبی به هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌ جنوبی گفت: به دلیل نبود صنایع فرآوری، بیش از 90 درصد آنغوزه (کما) برداشت شده از مراتع استان به صورت خام به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق گفت: این مقدار آنغوزه از 100هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های طبس، بشرویه، قاین و نهبندان برداشت شد تا 7 میلیارد و 320 میلیون تومان نصیب بهره‌برداران آن شود.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیشترین برداشت آنغوزه با 43 تن مربوط به شهرستان طبس و پس از آن بشرویه با 13 تن است.

وی افزود: به دلیل نبود صنایع فرآوری، بیش از 90 درصد آنغوزه برداشت شده از مراتع استان به صورت خام به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند صادر می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌ جنوبی، برداشت هر نوع گیاه دارویی از عرصه‌های طبیعی را مستلزم رعایت مقررات دانست و گفت: آنغوزه جز گیاهانی است که برداشت آن در صورتی مجاز است که دارای طرح بهره‌برداری باشد.

گفتنی است؛ برداشت آنغوزه تا اوایل مهرماه در خراسان‌جنوبی ادامه دارد.

آنغوزه برای درمان اختلالات عصبی در کودکان، کاهش فشار خون، رفع دندان درد، درمان یبوست و درمان ناراحتی‌های تنفسی مانند آسم، سیاه سرفه و برونشیت کاربرد دارد.

انتهای پیام/ذ

نظر شما