شناسهٔ خبر: 21599792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول تشکلهای مذهبی تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

تجمع بزرگ عاشوراییان در کرمانشاه برگزار می شود

مسئول تشکلهای مذهبی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در ساعت 10 صبح روز هشتم محرم اجتماع بزرگ عاشوراییان در محل سبزه میدان روبروی مسجد جامع شهرستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی انوری در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، درباره تشریح برنامه های دهه نخست محرم، اظهار داشت: عزاداران سید الشهدا(ع) در روز جمعه هفتم مهر ماه مصادف با هشتم محرم روبروی مسجد جامع شهرستان کرمانشاه تجمع خواهند کرد و به عزاداری می پردازند.

مسئول تشکلهای مذهبی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه همچنین از برگزاری تجمع بزرگ دیگری در روز دوازدهم ماه محرم به مناسبت روز سوم شهادت امام حسین(ع) در همین محل خبر داد.

انوری خاطر نشان کرد: نخستین اجتماع نیز با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی روز جمعه در ده نقطه استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هیئتهای مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا مطابق سالهای قبل به عزاداری در خیابانها می پردازند افزود: امسال تا حدودی درصدد شناسایی آسیبهای محرم و گوشزد کردن آنان به هیئات مذهبی برآمدیم.

انوری نصب بنر محرم  پیش از فرارسیدن عید غدیر، علم کشی، استفاده از تمثال ائمه و برگزاری مراسم خیمه سوزی را از جمله مهترین آسیبهایی دانست که برخی از هیئات مذهبی به دنبال دارند.

مسئول تشکلهای مذهبی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه همچنین از وجود دو هزار هیئت مذهبی در سطح استان خبر داد که یک هزار از این هیئات در شهرستان کرمانشاه قرار دارند.

 

انتهای پیام/

نظر شما