شناسهٔ خبر: 21596024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت 4 هزار و 600 تن شلتوک برنج از شالیزارهای پارس آباد

در سال زراعی جاری یکهزار و 150 هکتار از شالیزارهای شهرستان پارس آباد به کشت برنج اختصاص یافته بود که بیش از 4 هزار و 600 تن شلتوک برنج برداشت شد.

صاحب‌خبر -
برداشت 4 هزار و 600 تن شلتوک برنج از شالیزارهای پارس آبادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با بیان این مطلب گفت: به طور متوسط از هر هکتار از شالیزارهای شهرستان 4 تن شلتوک برنج برداشت شد.
علی اکبر حسنیان افزود: ارقامی که در منطقه کشت می شود بیشتر از نوع برنج مرغوب هاشمی است که بطور متوسط از هر هکتار دو و نیم تن برنج خالص استحصال می شود.
وی گفت: تعداد سه کارخانه برنج کوبی در این شهرستان فعال است که برنج های استحصالی از این کارخانه ها علاوه بر مصرف داخلی به سایر استانهای همجوار نیز عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد حسنیان افزود: بطور متوسط در هر هکتار شالیزار برنج تعداد ۸ نفر کار می کرد که از لحاظ ایجاد اشتغال و بکارگیری کارگران فصلی نیز این زراعت اهمیت دارد.
حسنیان گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج تولیدی در این شهرستان دوازده هزار و پانصد تومان به فروش می رسد و عطر و طعم برنج استحصالی این شهرستان از مشتری پسندی بالایی برخوردار است.
وی افزود: برنامه ریزی شده است تا در طی سالهای آینده سطح زیرکشت این محصول در شهرستان پارس آباد افزایش یابد./ 

نظر شما