شناسهٔ خبر: 21594785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان:

تکمیل پارک موزه دفاع مقدس ۸ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد/ بودجه این پروژه در اولویت دولت نیست

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان نیاز به ۸ میلیارد تومان اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، عباس حسن نیا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، امروز (4 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: ساخت مرکز فرهنگی در ناهارخوران که به پارک موزه دفاع مقدس معروف است از سال 89 آغاز شده و در حال حاضر فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود: قرار بود این پروژه با چهار میلیارد تومان ساخته شود اما تلاش های ما جواب نداد و وعده های مسئولان در حد قول باقی ماند.

 

حسن نیا یکی از دلایل طولانی شدن اجرای این پروژه را کشمکش ها و حواشی که پیرامون محل احداث آن مطرح شده بود، برشمرد و یادآور شد: مکانی فعلی پارک موزه در سال 85 در کارگروه گردشگری که ربیعی، معاون فعلی امور اقتصادی استانداری نیز در آن عضویت داشت، مصوب شد اما زمان زیادی طول کشید تا به مسئولان استان بقبولانیم که این پروژه باید ادامه پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون هیچ بودجه استانی برای این پروژه در نظر گرفته نشده است، افزود: تاکنون در این پروژه یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است در حالی که اعتبار مصوب آن پنج میلیارد تومان بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: در استان هم مسئولان و دست اندرکاران می گویند اراده استان براین است که این مرکز ساخته شود اما ادامه کار آن را منوط به دریافت بودجه ملی کردند. این در حالی است که همگان می دانند بودجه ملی ممکن است در طولانی مدت اختصاص پیدا کند، به عبارتی این گونه اظهارات به معنای «نه» گفتن است.

 

وی با بیان اینکه با اعتبارات ملی که به صورت قطره چکانی تزریق می شود، نمی توان کاری انجام داد، خاطرنشان کرد: این مراکز در استان های دیگر هم ساخته شده یا در دست احداث قرار دارد اما استان هایی موفق به ساخت آن شده اند که از منابع استانی استفاده کرده اند. به طور قطع با توجه به محدودیت های اعتباری، دولت بودجه این پروژه ها را در اولویت قرار نمی دهد.

 

نظر شما