شناسهٔ خبر: 21591848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفیر آلمان درآمریکا:برجام موجب تقویت امنیت جهانی شده است!!

پتر ویتیگ در نشست شورای آتلانتیک درباره برجام گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود ابزارهای نظارت و بازرسی از برنامه هسته ای ایران را از دست خواهد داد!!

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ پتر ویتیگ سفیر آلمان درآمریکا:برجام موجب تقویت امنیت جهانی شده است!!سفیر آلمان در آمریکا در نشست شورای آتلانتیک گفت: برجام یک دستاورد مثبت برای امنیت منطقه است که موجب تقویت امنیت جهانی نیز شده است.
وی همچنین ادعا کرد : اگر آمریکا از برجام خارج شود ابزارهای نظارت و بازرسی از برنامه هسته ای ایران را از دست خواهد داد!!
نشست شورای آتلانتیک با موضوع اتحادیه اروپا و توافق هسته ای ایران به میزبانی این شورا آغاز شده است. 
گفتنی است شرکت کنندگان در این نشست، ژرار آرو سفیر فرانسه در آمریکا ، کیم داروش سفیر انگلیس در آمریکا ، دیوید او سالیوان سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا ، پیتر ویتیگ سفیر آلمان در آمریکا هستند. باربارا اسلاوین اداره این نشست را به عهده دارد.
پیتر ویتیگ سفیر آلمان گفت هرکس از کنارکشیدن از این توافق حمایت می کند باید "مسایل بزرگتر" را در نظر بگیرد نظیر خطر روزافزون این که ایران غنی سازی را از سر بگیرد، خطر رقابت تسلیحات هسته‌ای در یک منطقه بی ثبات و تاثیر آن بر تلاش های جهانی برای عدم اشاعه هسته‌ای.
ویتیگ گفت: «این کار چه علامتی را به کشورهایی نظیر کره شمالی خواهد داد؟ این علامت را که دیپلماسی قابل اتکا نیست و اینکه شما نباید به توافقات دیپلماتیک اعتماد کنید و به نظرم این مساله بر اعتبار ما در غرب تاثیر خواهد گذاشت وقتی ما به توافقی که ایران نقض نکرده است احترام نگذاریم.»
همچنین دیوید اوسالیوان، سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن در میزگرد شورای آتلانتیک گفت: «ما توافق داریم که مرگ این توافق ضرر عمده ای است.»

نظر شما