شناسهٔ خبر: 21590724 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخواست خبرنگاران بین المللی از سازمان ملل برای پایان دادن به «هولوکاست مسلمانان» در میانمار

خبرگزاری شبستان:خبرنگاران بین المللی از سازمان ملل خواستند برای پایان دادن به «هولوکاست مسلمانان» در میانمار اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «uaport»،گروهی از روزنامه نگاران و فعالان بین المللی از سازمان ملل خواستند تا به آنچه آنها آن را به عنوان «هولوکاست مسلمانان» در میانمار توصیف کرده اند،پایان دهد.

این گروه همچنین میانمار را متهم به انجام «بدترین کشتار» علیه اقلیت مسلمان روهینگیا کرد.

در نامه این گروه به شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است:ما به عنوان فعالان رسانه ای؛عکاس ها و روزنامه نگاران بین المللی،هولوکاست مسلمانان در میانمار را قویا محکوم می کنیم و خواستار نشست فوق العاده شورای حقوق بشر برای بررسی این موضوع قبل از اینکه جهان با بدترین کشتار پس از جنگ جهانی دوم مواجه شود،هستیم.

اصحاب رسانه در این نامه نگرانی عمیق خود را نسبت به قتل و آوارگی هزاران مسلمان در میانمار که از حقوق شهروندی محروم شده و به زور از خانه های خود بیرون رانده شده اند،ابراز کردند.

روزنامه نگاران هشدار دادند رژیم صهیونیستی مهم ترین تامین کننده سلاح برای میانمار است و کماکان به تجهیز تسلیحاتی ارتش این کشور در بحوبحه خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا ادامه می دهد.

این نامه می افزاید:شایان ذکر است که همه این جنایت ها در مقابل چشم های «آنگ سان سو چی» رهبر کنونی میانمار روی می دهد که نه تنها از محکوم کردن جنایت علیه انسانیت امتناع می کند بلکه همچنین مدعی است که این شرایط با کوهی از اطلاعات غلط پیچیده تر شده است.

حدود 430 هزار از اقلیت مسلمان روهینگیا از ایالت غربی راخین در میانمار فرار کرده و به بنگلادش فرار کرده اند.

سازمان ملل رویکرد دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نمونه بارز پاکسازی قومی می داند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر،تصاویر جدید ماهواره ای نشان می دهد که 99 درصد از روستاهای متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین،تخریب شده است.

روز جمعه،عفو بین الملل اعلام کرد که ارتش و بودایی های میانمار همچنان روستاهای مسلمانان روهینگیا را به آتش می کشند.

 

 

 

نظر شما