شناسهٔ خبر: 21588874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گوی تلفنی رهبران چین و انگلیس درباره کره شمالی

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این در شرایطی است که تنش ها در منطقه افزایش یافته و آمریکا هم کره شمالی را در فهرست کشورهایی قرار داده است که اتباعش حق سفر به آمریکا ندارند.
تلویزیون مرکزی چین امروز سه شنبه در گزارش خود ‌آورد که گفت و گوی تلفنی طرفین دوشنبه شب به وقت محلی صورت گرفته و درباره کره شمالی مذاکراتی انجام شده است.
همزمان گزارش مذکور حاکی است که رهبران دو کشور در این مکالمه در باره روابط دوجانبه و مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی هم گفت و گو کرده اند.
بخش مهمی از گفت و گوهای دو طرف در باره کره شمالی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده و رییس جمهوری خلق چین گفته است که با این کشور برای توسعه مناسبات همکاری نزدیکی خواهد داشت.
وی افزود که از دیدگاه چین وجود یک انگلیس با درهای باز و با ثبات برای کشورهای دیگر از جمله چین با اهمیت است و چین از این شرایط بریتانیا حمایت می کند.
رییس جمهوری خلق چین همچنین گفت که از دیدگاه این کشور مساله هسته ای شبه جزیره کره باید به شکل صلح آمیز و با تلاش های جامعه بین المللی حل و فصل شود.
رسانه های گروهی دیگر چین هم این مکالمه را مورد توجه قرار داده اند اما به اظهارات نخست وزیر انگلیس اشاره ای نکرده اند.
چین در روزهای اخیر بارها از مداخله بریتانیا در امور داخلی هنگ کنگ و حمایت های این کشور از گروه های استقلال طلب انتقاد کرده و این را برای روابط دوجانبه زیانبار توصیف کرده است.
آساق**231**1904**1663 **انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما