شناسهٔ خبر: 21588216 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرهنگ رضوی و عاشورایی؛ محورهای جشنواره فرهنگی و مردمی مشهد

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به اینکه فراخوان فراگیرترین جشنواره فرهنگی و مردمی مشهد در قالب برنامه‌های رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام منتشر شد، اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی و رضوی و شناخت قهرمانان مردم مشهد و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدکاظم دبیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری محرم، فرهنگ عاشورایی را از موضوعات اصلی فراگیرترین جشنواره فرهنگی و مردمی مشهد خواند که ارسال آثار مردمی در این بخش می‌تواند به غنای جشنواره بیفزاید و ادامه داد: این جشنواره در ١٤بخش تخصصی و ١٠ بخش عمومی برگزار می‌شود که در بخش تخصصی هنرمندان مشهدی در رشته‌های  داستان، شعر، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و عکس می‌توانند آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.
وی اظهار کرد: در بخش عمومی نیز اقشار مختلف مردم می‌توانند آثار خود در رشته‌های انشای دانش‌آموزی، عکس همراه «موبایل»، خاطره‌نویسی از مشهد، دکلمه، نقاشی کودک، زندگی با قرآن، خوانش کتاب ، پیام کوتاه، کلیپ خوشامد به زبان‌های خارجی برای دبیرخانه ارسال کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مشارکت مردم در برنامه‌های رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را یکی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره خواند و گفت: به منظور ترویج فرهنگ اسلامی و حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی و همچنین ارتقای نگرش هنری نسل جوان و تولید متون و محتواهایی در شان و جایگاه ادبیات خراسان و مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این جشنواره را تدارک دیده‌ایم.
دبیری با تأکید بر اینکه این جشنواره متعلق به مردم است، بیان کرد: در نظر داریم آثار تولید شده در این جشنواره را در جامعه به گونه‌ای منتشر کنیم که هویت مردم مشهد در جامعه نمود و فرهنگ زیارت در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص محورها و موضوعات این جشنواره، اظهار کرد: معرفی شهر مشهد به عنوان شهری جهانی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم مشهد، تجلیل از قهرمانان شهر مشهد و بویژه شهدای مدافع حرم، فرهنگ رضوی و عاشورایی محورهای این جشنواره هستند.
جانشین مسئول دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزاری جشنواره فرهنگی مردمی مشهد را نماد مشارکت مردم خواند و بر همکاری مدارس، مؤسسات و مساجد در برگزاری جشنواره تأکید کرد و گفت: برگزاری این جشنواره از سوی مؤسسات فرهنگی و هنری شهر مشهد به عنوان مصداقی از این مشارکت عمومی در رویدادهای پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
وی با اشاره تأمین بیش از ٥٠٠ میلیون ریال جایزه نقدی برای برگزیدگان این جشنواره، تصریح کرد: به نفرات برگزیده در هر بخش مبلغ ١٠، ٧، ٥ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس جشنواره و لوح یادبود اهدا خواهد شد.
یادآور می‌شود، مهلت ارسال آثار به جشنواره فرهنگی و مردمی مشهد تا ٣٠ آبان ٩٦ تعیین شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت رسمی رویداد به نشانی www.mashhad٢٠١٧.org  و یا ربات تلگرامی آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.

نظر شما