شناسهٔ خبر: 21586838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با تسنیم:

اتوبوس‌‌های سطح شهر اهواز باید به ۹۰۰ دستگاه افزایش پیدا کند

R41468/P1361/S6,57/CT1

عضو شورای شهر اهواز گفت: تعداد اتوبوس‌‌های سطح شهر اهواز باید به ۹۰۰ دستگاه افزایش پیدا کنند و تعداد دستگاه‌های موجود بسیار کم است اما در برنامه شهردار اهواز که اتوبوس‌ها را طی چهار فاز افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به موضوع مکانیزه شدن اتوبوس‌ها در سطح شهر اهواز اظهار داشت: حمل و نقل شهری و اتوبوس‌ها در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت و در حال حاضر نزدیک به 300 دستگاه اتوبوس فعال وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که تعداد اتوبوس‌‌های سطح شهر اهواز باید به 900 دستگاه افزایش پیدا کنند، گفت: تعداد دستگاه‌های موجود بسیار کم است اما در برنامه شهردار اهواز که اتوبوس‌ها را طی چهار فاز افزایش دهد؛ تعداد دستگاه‌های تاکسی نیز نسبت به آنچه که باید موجود باشد کمبود داریم.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در صحن شورا مطرح شد که اتوبوس‌ها و به دنبال آن تاکسی‌ها به صورت مکانیزه تبدیل و دستگاه‌های در اتوبوس و تاکسی‌ها نصب و کارت‌های اعتباری صادر شود تا دیگر افراد به دنبال پول خُرد و تهیه بلیط نباشند و با این کارت بتوانند از آن در حمل و نقل استفاده و قابلیت شارژ داشته باشد.

ایزدی عنوان کرد: با افزایش تعداد دستگاه‌های اتوبوس و تاکسی‌ها همچنین مکانیزه ‌شدن آنها بخشی از مشکلات مردم در این زمینه کاسته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر دو بانک صادرات و شهر متقاضی چاپ رایگان کارت‌های الکترونیکی برای دستگاه‌های اتوبوس و تاکسی‌ها هستند اما بحث اصلی هزینه دستگاه‌ها، نصب و نگهداری آنها است که بانک شهر و صادرات پیشنهاداتی را ارائه کرده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: بانک‌های دیگری نیز متقاضی این مساله هستند که باید به مناقضه گذاشته شود و هر بانکی که شرایط آن برای شهرداری بهتر بود با آن بانک قراردادی منعقد می‌شود.

ایزدی اظهار داشت: با افزایش تعداد دستگاه‌های اتوبوس‌ به ناوگان حمل و نقل شهری، اتوبوس‌های قدیمی و فرسوده به مرور از روند خارج و  آینده خوبی را در حمل و نقل درون شهری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صحن شورای شهر تعرفه‌های دستگاه‌های اتوبوس و تاکسی‌ها مورد بحث قرار گرفت، گفت: صحبتی در این خصوص در دستور کار قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما