شناسهٔ خبر: 21585331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس اداره حفاظت از محیط زیست چناران خبر داد؛

دستگیری صیاد و قاچاقچی پرندگان شکاری در چناران

رییس اداره حفاظت از محیط زیست چناران از دستگیری یک صیاد و قاچاقچی پرندگان شکاری در روستای قیاس آباد چناران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، هادی موسی پور اظهار داشت: به دنبال کسب اخبار موثق از همیاران محیط زیست شهرستان مبنی بر حضور یک گروه صیاد و قاچاقچی پرندگان شکاری از استان‌های جنوبی در اراضی روستای قیاس آباد، کارکنان یگان حفاظت چناران طی سه روز پایش و کنترل منطقه و تردد افراد مشکوک موفق به شناسایی محل دقیق استقرار متخلفین شدند.

 

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان چناران ادامه داد: مأمورین یگان حفاظت، در یک اقدام غافلگیرانه یک صیاد حرفه‌ای را در داخل کوخد (دام دست‌ساز مخصوص صید پرندگان شکاری) دستگیر و از وی یک بهله پرنده شکاری پیغو، دو قطعه فاخته خاوری و دو عدد پامسواکی (موش 2 پا) کشف کردند.

 

وی بابیان اینکه متخلف به مرجع قضایی معرفی شده است، گفت: بر اساس مصوبه 380 شورای عالی حفاظت محیط زیست، متخلف باید مبلغ 112 میلیون ریال ضرر و زیان وارده به حیات‌وحش را به‌حساب خزانه واریز کند.

 

موسی پور عنوان داشت: علاوه بر این بر اساس قانون شکار و صید، متخلفین زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری علاوه بر جزای نقدی به محکومیت به 3 سال حبس نیز محکوم خواهند شد.

 

 رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان چناران همچنین بیان داشت: در ماه‌های شهریور و مهر هرسال قاچاقچیان پرندگان شکاری از استان‌های جنوبی به شهرستان عزیمت و متأسفانه با همکاری برخی افراد بومی منطقه اقدام به شکار و قاچاق گونه‌های کمیاب و  ارزشمند پرندگان شکاری می‌کنند و علاوه بر آسیب‌های جدی که به تنوع زیستی منطقه وارد می‌کنند با حذف پرندگان شکاری، خسارات جبران‌ناپذیری نیز به بخش کشاورزی شهرستان به دلیل افزایش جمعیت جوندگان وارد می می‌کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما