شناسهٔ خبر: 21584407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته فرهنگی سوریه در تونس؛سلام به سوریه و محکومیت قطع روابط

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، برنامه های هفته فرهنگی سوریه در تونس شامل برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی ،نمایشگاه کتاب ، اجرای نمایش ،پخش فیلم سینمایی ، پخش فیلم های مستند در خصوص ویرانی تاسیسات زیربنایی این کشور براثر حملات تروریست ها ، اجرای موسیقی شهر حلب و سخنرانی برخی اساتید و شخصیت ها است.
شمار زیادی از مردم تونس پیش از آغاز این برنامه، به فرودگاه قرطاج رفته و از هیات سوری شرکت کننده در این برنامه فرهنگی به گرمی استقبال کردند و شعارهایی در حمایت از سوریه و رهبران آن سر دادند.
زهیر رمضان رئیس هیات سوری شرکت کننده در این برنامه فرهنگی تاکید کرد که مردم تونس و سوریه روابط مستحکمی با هم دارند.
وی در ادامه گفت: سوریه در مقابل توطئه هایی که یکپارچگی آن را هدف قرار داده است، استوار و پایدار باقی می ماند.
روزنامه الشروق تونس روز گذشته در این خصوص به نقل از «أحمد الکحلاوی» رئیس هیات ملی مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درخصوص برگزاری این هفته فرهنگی نوشت: این اقدام برای تصحیح اشتباهات تاریخی دولت های سابق در خصوص سوریه صورت می گیرد.
الکحلاوی تاکید کرد که سوریه پیوسته تکیه گاه تونس و مقاومت بوده است و هدف اصلی از برگزاری این هفته فرهنگی، بسیج مردم تونس برای درخواست از دولت جهت از سرگیری روابط با دولت سوریه به صورت رسمی است و این چیزی است که 'الباجی قاید السبسی' رئیس جمهوری وعده آن را داده اما این وعده هنوز اجرایی نشده است.
«خلیل الرقیق » عضو کمیته برگزارکننده این هفته فرهنگی نیز در این خصوص گفت: این اقدام در حقیقت پیامی از سوی تونس برای کشور دوست و برادرش سوریه است و ثابت کننده این امر است که نیروهای ملی گرای تونس می توانند برنامه هایی ضد طرح داعشی ها که تونس و سوریه را هدف قرار می دهد، سازماندهی و اجرا کنند.
الرقیق افزود: دست اندرکاران این برنامه با این اقدام می خواهند بگویند که طرح صهیونیست ها و عرب های مرتجع با مقاومت فرهنگی و فکری مردم تونس مواجه می شود .
این هفته فرهنگی قرار است پس از پایتخت، هر روز در یکی از شهرهای صفاقس، المنستیر، قابس و الصخیره تونس نیز برگزار شود.
این نخستین برنامه فرهنگی سوری از این نوع در تونس از سال 2010میلادی است.
هفته فرهنگی تونس از امروز آغاز شده و تا 30 سپتامبر (هشتم مهر) ادامه دارد.
«منصف المرزوقی» رئیس جمهوری سابق تونس در پی آغاز حوادث سوریه در سال 2011،سفیر این کشور را از سوریه فراخواند و از آن زمان تاکنون تونس سفیری در سوریه نداشته است.
شبک**خاورم **2041**گزارش: سید شاهپور حسینی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما