شناسهٔ خبر: 21580559 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف:

صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است

تهران - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف از آمادگی صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی برای اسکان و پذیرای روزانه از 60 هزار زائر اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، علیرضا فداکار افزود: اسکان و پذیرای زائران اربعین حسینی در صحن حضرت زهرا(س) با همکاری خیرین، موکب ها و مسئولان ایرانی و عراقی به انجام خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد : در این راستا نشست هماهنگی حرم مطهر علوی ، قرارگاه اسکان و تغذیه نجف اشرف با حضور سید موسی خلخالی معاون وقف شیعی عراق برگزار شده است.
وی اظهار کرد: اربعین حسینی یک حرکت مردمی است از این رو باید ساختار مردمی آن با محوریت ملت عراق که میزبانان اصلی محسوب می‌شوند، حفظ و تقویت شود.
فداکار افزود: تدابیری جهت هر چه بهتر برگزار شدن آیین اربعین امسال اندیشیده شده است تا بتوانیم از تمامی ظرفیت ها در کنار برادران عراقی استفاده کنیم و خیرین ایرانی نیز بتوانند در این فیض در کنار شیعیان عراقی سهمی داشته باشند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشراف در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل امور و ساماندهی فعالیت موکب‌های ایرانی گفت: برای هر استان، سهمیه ای به منظور تجهیز، پشتیبانی و اسکان زائران در نظر گرفته شده است و استانداری‌ها در جمع آوری مشارکت‌های مردمی و کمک‌ها فعال هستند که تمامی این برنامه ها و شرح وظایف زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد.
وی افزود: در این راستا با همت مردم 16 استان در مجموع برای اسکان و تغذیه حدود 240 هزار نفر در شهر نجف اشرف برنامه‌ریزی های اولیه صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم این امر را محقق کنیم.
وی گفت: برای امسال ارتقاء سطح خدمات رسانی‌ در حوزه درمان، امنیت، خدمات شهری، حمل و نقل و هر چه برای رفاه حال زوار لازم است، هدف گذاری شده است.
براساس این گزارش، بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.ستاد نیز شماره حساب 1040 بانک‌های ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است.
همچنین هموطنان می توانند با شماره گیری کد #1040*780* از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت کنند.
به گزارش مسئولان امر سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از هموطنان در آیین اربعین حسینی حضور داشتند.
اجتمام*1933**1776
خبرنگار: بهروز سلطانیان** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*

نظر شما