شناسهٔ خبر: 21572237 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان :

برپایی 540 هیات دانش آموزی انصار المهدی (عج) در 7 هزار مدرسه

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حامد علامتی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: برنامه های این هیات های دانش آموزی در دو مرحله اجرا می شود که مرحله اول از یکم مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی شروع شده و تا 12 مهر ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم برنامه های این هیات های مذهبی 15 مهر تا 18 آبان ماه اجرا می شود، تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق هیات های انصار المهدی (عج) برنامه های این ایام در دو سطح مدرسه ای و شهری برگزار می شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: همچنین برای استقبال از دانش آموزان در ایام محرم اتحادیه دانش آموزان نسبت به برپایی موکب (ایستگاه صلواتی)، معرفی انجمن اسلامی و عضوگیری از دانش آموزان، برگزاری هیات انصار المهدی (عج) و اجرای برنامه هایی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در ایام محرم اقدام کرده است.
علامتی با بیان اینکه در قالب این طرح، نمایشگاه همکلاسی آسمانی ویژه برادران و لشکر فرشتگان ویژه خواهران در ایام محرم برپا شده است، گفت: در دهه اول محرم به همت مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برای سخنرانی و برنامه پرسش و پاسخ به دانش آموزان، 300 مبلغ و مبلغه به مدارس کشور با عنوان منادیان حسینی اعزام شده اند.
وی اظهار داشت: همچنین طرح پویش «نحن معکم» به منظور دفاع از مظلومان به ویژه در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و میانمار در قالب برپایی هیات ها و دسته های عزاداری برگزار می‌شود که در این طرح، دانش آموزان با استفاده از نمادها، فضاسازی، امضای بیانیه، دعوت از سخنرانی و پخش فیلم در رابطه با مسائل مسلمانان موضع گیری خواهند کرد.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، مردمی بودن را از مهم ترین ویژگی های هیات های مذهبی برشمرد و اظهار کرد: در ایام محرم برای پشتیبانی از موکب انصار المهدی (عج) در کربلا، کمک های مردمی و نذورات جمع آوری می شود.
علامتی طرح بوستان ستاره ها به منظور غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای دانش آموز در روزهای ششم تا هشتم محرم و اعزام کاروان های دانش آموزی پیاده روی اربعین با عنوان «در مسیر بهشت» ویژه برادران و برگزاری تجمع سراسری «همراهان زینب» در روز 11 محرم را از دیگر برنامه های این ایام معرفی کرد.
وی هدف از اجرای این برنامه‌ها در ایام محرم را بهره مندی مخاطبان از الگوهای مطلوب در تربیت حماسی، تقویت روحیه آزادگی و عزت دینی در بین مخاطبان، تقویت انس و ارادت قلبی مخاطبان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و دریافت قیام سیدالشهدا و دفاع از مظلومان عالم عنوان کرد.
علامتی تقویت انسجام تشکیلاتی سطوح مختلف شبکه به ویژه اعضای هیات مرکزی، زمینه سازی برای ارتباط گیری عناصر شبکه تشکیلاتی، زمینه سازی آشنایی اعضای طرح راهنمایی با اتحادیه و ترویج مفاهیم مرتبط با قیام عاشورا به ویژه آزادگی و عزت دینی را از دیگر اهداف این برنامه‌ها برشمرد.
فراهنگ **1883 **1055
خبرنگار :مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما