شناسهٔ خبر: 21561219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشورهای اروپایی سیاست مستقل تری در مسائل منطقه اتخاذ کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه باید سیاست مستقل تری در خصوص مسائل منطقه اتخاذ کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر ولایتی در دیدار رئیس آکادمی دیپلماسی فرانسه، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مبارزه با هر گونه مظاهر تروریسم دانست.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر مبارزه با تروریسم و حمایت از دولت های قانونی و ملت های مظلوم منطقه به عنوان سیاست اصولی اش تاکید دارد؛ سیاستی که برای ثبات و امنیت جهانی ضرورتی انکارناپذیر است و با قوت ادامه خواهد یافت.
ولایتی افزود: بر خلاف گذشته که شرایط بین المللی موضوعات منطقه ای را متاثر می کرد، اکنون شاهدیم که مسائل منطقه ای بر شرایط بین المللی تاثیرات راهبردی دارد.
وی با تاکید بر اتخاذ سیاست مستقل اروپایی ها به ویژه فرانسه در مسائل منطقه تصریح کرد: اگر مقاومت و سیاست های اصولی ایران در منطقه نبود اکنون باید شاهد رشد روزافزون تروریسم و تسلط آن در منطقه به جای دولت های قانونی می بودیم که همه شاهد جنایات این گروه ها بوده و هستیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موضوعات منطقه حتما راه حل نظامی ندارد، خطاب به مقام فرانسوی گفت: نمی توان با حمایت از گروه های تروریستی و با استفاده از زور و اقدامات تروریستی برای تغییر دولت های قانونی اقدام کرد و این شیوه قطعا صلح و ثبات منطقه ای و جهانی را به خطر خواهد انداخت.
ولایتی همچنین با اشاره به موضوع برجام تاکید کرد : برجام تفاهمی بین المللی است و هر گونه مذاکره و تجدید نظر در آن از جانب جمهوری اسلامی ایران منتفی است؛ کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه باید در این زمینه سیاست های مستقل تری اتخاذ کنند.
وی همچنین به دیدار مقامات دو کشور در سطوح عالی اشاره کرد و افزود: روابط دو کشور سابقه تاریخی دارد و دیدار رؤسای جمهور ایران و فرانسه در سال های اخیر نیز بر توسعه این روابط افزوده است و باید برای گام های عملی در این خصوص برنامه ریزی و آن را اجرا کرد. 
رئیس آکادمی دیپلماسی فرانسه هم با ابراز خرسندی از این دیدار به روابط رو به رشد دو کشور اشاره و تاکید کرد : فرانسه از برجام حمایت، و برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و تلاش کرده است و دو کشور در زمینه های مختلف علاقه مند به توسعه روابط هستند.
میشل دوکلو همچنین بر ثبات و برقراری امنیت و حمایت از دولت های قانونی در منطقه تاکید کرد.

نظر شما