شناسهٔ خبر: 21558300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

کسب مدال طلای دانش آموز استان در مسابقات ووشوي جوانان آسيا

مدیرکل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان از کسب مدال طلای علیرضا ریگی دانش آموز استان در نهمین دوره مسابقات ووشوی جوانان آسيا خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از سیستان و بلوچستان، عليرضا نخعی افزود: علیرضا ریگی دانش آموز هنرستان تربیت بدنی ناحیه ۲ زاهدان در مسابقات قهرمانی آسیا در رشته ووشو که به میزبانی شهر گومی کشور کره جنوبی در دو سبک تالو و ساندا برگزار شد در سبک ساندا در بین رقبای ۱۹ کشور آسیایی مدال طلا را کسب كرد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی های پی در پی ورزشکاران استان سیستان و بلوچستان در عرصه های ملی و بین المللی افزود: استعدادهای بسیار خوبی در اکثر رشته های ورزشی در این استان وجود دارد که وجود فرصت هایی چون۶۰۰ هزار دانش آموز و همچنین وجود بیش از ۱۲۰۰ نیروی تحصیلکرده تربیت بدنی در بدنه آموزش و پرورش استان می تواند این استعدادها را جذب٬ پرورش و ارتقا دهند که البته این مهم تنها در سایه نظام جامع استعدادیابی ورزشی میسر خواهد شد.

نخعی با اشاره به ورزشکاران دانش آموز و استعدادهای نهفته در آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ورزشکار سیستان و بلوچستان که از آن جمله میتوان به قهرمانانی چون امید آرامی در رشته کشتی و قهرمان جهان٬ فردین کهرازه در رشته کشتی و قهرمان کشور و جهان٬ عبدالرحیم درزاده دونده تیزپای استان و قهرمان ۱۵۰۰ متر آسیا٬ علیرضا ریگی قهرمان وشو آسیا٬ پویا آذرنگ قهرمان مسابقات بین المللی آسیا و .... اشاره کرد که وجود این نخبه های ورزشی بیانگر وجود ذخیره های بزرگ و استعدادهای نهفته ورزشی در سیستم آموزش و پرورش است.

شایان ذکر است؛ کشورهایی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند عبارت بودند از چین٬ کره٬ قزاقستان٫ اندونزی٬ مالزی٬ نپال٬ ازبکستان٬ تایلند و ....٬ که تیم جمهوری اسلامی ایران در این دور از مسابقات موفق شد در سبک ساندا اول آسیا و در تالو مقام تیمی سوم آسیا را کسب و در مجموع نایب قهرمان این دوره از مسابقات شود.

نظر شما