شناسهٔ خبر: 21557328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

هاشمی: ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو داریم

باشگاه خبرنگاران

رئیس شورای شهر تهران گفت: در اجرای آیین نامه های ساختمان سازی دچار مشکل هستیم، چرا که این کار منافع تعدادی را به خطر می‌اندازد و برخی از مجریان ساخت و ساز هم به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -
محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه پلاسکو‌ اظهار داشت: اخیرا دولت گزارشی را در مجلس ارائه داد و دوباره موضوع پلاسکو مطرح شد و اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم معتقد بودند تا این مسئله دوباره مطرح شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به عدم رسیدگی حق و حقوق مستاجری پلاسکو گفت: این موضوع در شورا مطرح شد و قابل پیگیری است.وی ادامه داد: موضوع ایمنی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران مانند ساختمان پلاسکو اهمیت دارد و آمارها از وجود 100 تا 200 ساختمان ناایمن در تهران خبر می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی تهران در رابطه با ساختمان های جدید ساخته شده در شهر، افزود: در حال حاضر ساختمان‌های جدیدی خارج از آیین نامه‌های شهرسازی در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک شهر ساخته شده و بعضا سازندگان آن‌ها در حال خلاف سازی هم هستند که همه این مسائل باعث می شود تا اعضای شورای شهر به این موضوع حساسیت نشان دهند و دائما براساس وظیفه نظارتی آن ها تذکراتی به صورت مکتوب به شهرداری ابلاغ شود تا دیگر شاهد این قبیل اتفاق‌ها نباشیم.

وی در ادامه افزود: در اجرای آیین نامه های زیادی دچار مشکل هستیم، چرا که این کار منافع تعدادی را به خطر می اندازد و موانعی را برای اجرا به وجود می آورد، از طرفی هم مجریان باید قوانین را اجرا کنند، اما در عمل به وظایفشان عمل نمی کنند و در نتیجه ما دچار مشکلاتی می شویم.

نظر شما