شناسهٔ خبر: 21557264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین قائم مقام وزیر کشور مطرح کرد:

وضعیت نامناسب پوشش در ادارات خصوصی/استفاده از ظرفیت مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی

خبرگزاری شبستان: جانشین ستاد مرکزی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور اظهار کرد: ادارات و شرکت‌های خصوصی وضعیت مناسبی از نظر پوشش و عفاف وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علی ملازاده، جانشین ستاد مرکزی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور امروز ( 2 مهر) در شورای امر به معروف استان همدان گفت: در حال حاضر آسیب های اجتماعی در جامعه وضعیت نامناسبی را به خود اختصاص داده که یکی از از راه کارهای آن امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی گریبانگیر جامعه شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصا برای کاهش آسیب های اجتماعی جلساتی را تشکیل داده و تاکید کردن که 20 سال آسیب های اجتماعی روی هم جمع شده است.

 

وی تصریح کرد: برطبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی باید مورد توجه مسلمانان و غیر مسلمانانی که در ایران زندگی می کنند و به پیشرفت این کشور اعتقاد دارند قرار گیرد.

 

ملازاده اظهار کرد: مناطق حاشیه نشین، بافت فرسوده، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، جرائم جنسی و پوششی، فضای مجازی، محیط صنفی آرایشگری، پوشش نامناسب، مشروبات الکی، خشونت و سرقت و تنش قومی از آسیب های اجتماعی هستند.

 

جانشین ستاد مرکزی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در ادارات دولتی و خصوصی، خاطرنشان کرد: ادارات دولتی به لحاظ پوشش از وضعیت مناسبی برخوردارند و به لحاظ حیاء ، عفاف و روابط بین پرسنل دارای مشکل هستند و اما این در حالیست که در ادارات خصوصی عفاف و حجاب از وضعیت مناسبی به سر نمی برند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران در همه عرصه ها حضور مثمر ثمری داشتند، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در طول سالیان اخیر شاهد حضور مفید مردم در زمینه های مختلف بودیم.

 

وی عنوان کرد: برطبق ارزیابی های صورت گرفته در سال 95_94 استان همدان در بحث صیانت از حقوق شهروندی، رضایتمندی و کاهش تخلفات اداری پیشتاز بوده است که این عملکرد به دلیل استفاده از سازمان های مردم نهاد، تشکیل بنیاد پیشگیری از طلاق و هماهنگی در بازرسی ادارات است.

 

ملازاده گفت: تعدد برگزاری جلسات و اثرگذاری کم، کمرنگ شدن برنامه های فرهنگی ، عدم توجه به گردشگری ، عدم بهره مندی از علماء و... از مشکلات استان همدان است.

نظر شما