شناسهٔ خبر: 21555651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سازمان ملل ارتش میانمار را مسئول تجاوز جنسی به زنان روهینگیا دانست

شوک گزارشگر سازمان ملل از شنیدن تجاوزهای گروهی نظامیان به زنان روهینگیا

خبرگزاری فرانسه در خصوص گزارش های متعدد درباره تجاوز جنسی و هتک حرمت علیه زنان مسلمان در میانمار گزارشی را با تیتر باند تجاوز به آوارگان روهینگیایی منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از زنان روهینگیایی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند گفته‌اند تجاوز از سوی سربازان یونیفرم پوش ارتش میانمار صورت گرفته است. پرامیلا پاتن گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تجاوز جنسی در میادین نبرد اذعان کرد با شنیدن گزارش‌ها در مورد هتک حرمت گروهی زنان روهینگیا، شوکه شده است.

زنی در اردوگاه آوارگان میانمار در بنگلادش به نام شامیلا دست دختر کوچکش را محکم در دستش گرفته و در حال صحبت کردن آنقدر آنرا می فشارد که سفید می شود. او  تعریف می کند که چگونه باند وحشت و تجاوز درب خانه اش را شکستند و گروهی مقابل چشم های فرزندش  او را مورد اذیت و آزار قرار دادند. این حکایتی است که در این اردوگاه از زنان زیادی به تکرار شنیده می شود.

ناظران سازمان ملل می گویند که بسیاری از بازماندگان تجاوز و خشونت در میانمار را دیده اند که از ترس قتل عام و نسل کشی قومی فرار کرده و به بنگلادش پناه آورده اند.  اکثر زنان می گویند که مردان نظامی با لباس یونیفورم ارتش میانمار آنها را مورد آزار قرار داده اند. /

نظر شما