شناسهٔ خبر: 21554682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسکو: نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل داعش احساس امنیت دارند

تصاویر ماهواره‌ای وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد نیروهای ویژه آمریکایی به همراهی نیروهای «دموکراتیک سوریه» یکی از نقاط تحت کنترل داعش در دیرالزور را بدون درگیری تصرف می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرده است که گفته می‌شود، تجهیزات نیروهای ویژه ارتش آمریکا در شمال شهر دیرالزور را به تصویر کشیده است؛ درست در جایی که نیروهای گروه تروریستی داعش مستقر هستند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، تصاویر ماهواره‌ای روسیه نشان می‌دهد نیروهای ویژه آمریکایی به همراهی نیروهای «دموکراتیک سوریه» در عملیاتی یکی از نقاط تحت کنترل داعش را بدون درگیری یا نبرد زمینی میان طرفین تصرف میکنند و حتی  یک دستگاه خودرو هامر به یکی از پایگاه‌های داعش وارد میشود و در کنار عناصر آن توقف می‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «نیروهای ویژه ارتش آمریکا مسرهای امنی برای نیروهای دموکراتیک سوریه برای عبور از میان تروریست های داعش را ایجاد کردند.»

این بیانیه می‌افزاید: «نیروهای دموکراتیک سوریه بدون درگیری با داعش از سواحل غربی رود فرات به سمت دیرالزور حرکت می‌کنند».

وزارت دفاع روسیه تأکید کرده است: «با وجود حضور نیروهای مسلح آمریکا در جاییکه نیروهای داعش مستقر هستند، هیچ اثری از وقوع درگیری در این منطقه مشاهده نشده است».

بیانیه مسکو همچنین تصریح کرده است، این امر می‌تواند به این معنا باشد که نیروهای ارتش آمریکا در منطقه‌ای که تحت کنترل تروریست‌هاست «کاملا احساس امنیت دارند».

بر اساس این گزارش، تمام این تصاویر از تاریخ 8 تا 12 سپتامبر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/.

نظر شما