شناسهٔ خبر: 21546554 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نجفیان در مراسم " و آن دقایق آبی ":

نوحه‌ها ثروت‌های معنوی هستند

خبرگزاری شبستان: رسول نجفیان گفت: نوحه‌نواها و لالایی‌های مادران در روستاها را که ثروت‌های معنوی کشورمان محسوب می‌شوند، رایگان به دست مردم برسانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، رسول نجفیان، عصر دیروز در مراسم " و آن دقایق آبی " که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: هنرمندان کشورمان در تمام عرصه‌های هنری اعم از تجسمی، موسیقی و تئاتر آثار خوب و درخوری ارایه دادند. بنده کارم سینما بود. پیش از انقلاب کارم در آسیا اول شد. به عشق شهدا و خاندان بزرگشان کارهایی نوشتم که اجرا می شود. شعری هم با عنوان " رسم زمونه " سرودم که عزیزان آهنگی گذاشتند و من هم خواندم.

 

نجفیان اظهار داشت: در کنار شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی‌ها، لالایی‌هایی از سراسر کشور را سال ها جمع آوری کردم. نوحه نواهای عاشورایی را جمع آوری کردم که مربوط به 600 سال پیش هستند. این نوحه ها ثروت های معنوی کشورمان محسوب می شوند. امیدوارم این نوحه نواها پخش شود. زیرخاکی را روی سرمان می گذاریم و حلوا حلوا می کنیم. این نوحه نواها و لالایی مادران در روستاها را رایگان به دست مردم برسانید. اینها سرگذشت مردم، جنگ ها و دفاع های آنها هستند.

 

رسول نجفیان در این مراسم به طور زنده قطعه ای از ترانه جدید خود با نام " رسم عاشقی " را اجرا کرد و سپس کلیپ "رسم عاشقی " پخش شد و به شهید حسن جنگجو تقدیم شد.مسعود نجابتی خوشنویس و طراح گرافیک، احمدرضا دالوند تصویرگر و طراح گرافیک و شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری روی سن آمدند و از استاد نجفیان تجلیل شد.

 

در برنامه " و آن دقایق آبی " تازه ترین ترانه رسول نجفیان با نام " رسم عاشقی " رونمایی شد. این ترانه که سروده محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور است به خوانندگی و آهنگسازی رسول نجفیان است.

 

نیما علامه و شاهد صادق‌پور به ترتیب تنظیم و مدیریت تولید رسم عاشقی را بر عهده داشتند. " رسم عاشقی " در مرکز ماوا تولید شده که از تازه ترین محصولات سازمان هنری رسانه ای اوج در حوزه موسیقی است. این اثر با موضوع شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس به تازگی تولید شده است.

 

 

نظر شما