شناسهٔ خبر: 21541810 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

در چارچوب بازی‌های داخل سالن آسیا – ترکمنستان

سهراب مرادی رکورد وزنه‌برداری جهان را شکست

صاحب‌خبر -
 

سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های داخل سالن آسیا رکورد جهان را شکست و مدال طلا را بر گردن آویخت.
به گزارش فارس، مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های داخل سالن آسیا در دسته ۹۴ کیلوگرم در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد که سهراب مرادی نماینده کشورمان موفق به کسب مدال طلای این حرکت شد.
سهرب مرادی در رقابتهای دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های داخل سالن آسیا توانست با ثبت رکورد ۴۱۳ کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد.
او با ثبت رکورد ۱۸۵ یک ضرب و ۲۲۸ کیلوگرم رکورد مجموع جهان را یک کیلوگرم شکست.
این رکورد قبلا با ۲۳۲ کیلوگرم در اختیار وزنه بردار لهستانی بود که در سال ۲۰۰۰ آن را ثبت کرده بود.
رکورد قبلی مجموع جهان هم ۴۱۲ کیلوگرم اکاکیوس کاکیاشویلیس از یونان در سال ۱۹۹۹ به ثبت رسانده بود. البته قبلا ایلیا ایلین قزاق این رکورد را شکسته بود اما به دلیل مثبت شدن دوپینگش رکوردها پاک شد.
طلای زهرا یزدانی در کشتی آلیش
«زهرا یزدانی» کشتی گیر وزن ٥٥ کیلوگرم ایران هم مدال طلای رقابت های آلیش بخش کلاسیک بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان را کسب کرد.
یزدانی در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم «گرایس لوبرانس» از فیلیپین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله «لاچین باداگلیوا» از ترکمنستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. یزدانی در دیدار فینال «مانزورای مویدینووا» از ازبکستان را با ضربه فنی مغلوب کرد و نخستین مدال طلای کشتی‌های سنتی ایران را در این مسابقات کسب کرد.
نخستین‌ مدال آسیایی برای سوارکار ایرانی
همچنین مرحله فینال مسابقات پرش با اسب بازی های داخل سالن دیروز در شهر عشق آباد آغاز شد.
داود پوررضایی و امیرحسین حبیبی دو شرکت کننده ایرانی در فینال بودند که پوررضایی با ثبت ۷۰٫۱۱ صدم ثانیه و بدون خطا و حبیبی هم زمان ۸٫۶۹٫۲۰ را ثبت کرد و ۴ خطا داشت. پوررضایی در مرحله بعدی زمان ۴۱٫۸۶ ثانیه را ثبت و باز هم خطایی نداشت و در نهایت سوم شد. پوررضایی حریفان قدری از عربستان، قطر، سوریه و قزاقزستان داشت.
برای اولین بار سوارکاران ایرانی با اسب های خود در مسابقات شرکت کردند و توانستند برای نخستین بار در یک مسابقه در سطح آسیا مدال کسب کنند.
پیروزی پرگل فوتسال مردان ایران مقابل تایلند
مردان فوتسال ایران دیروز در چهارمین دیدار خود در بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا و اقیانوسیه با پیروزی پر گل ۱۰ بر چهار تیم تایلند را در هم شکستند.
تیم ملی فوتسال مردان کشورمان در این رقابت ها به چهارمین پیروزی خود دست یافتند. فوتسال ایران در نخستین دیدار تائیتی را با نتیجه ۱۶بر یک شکست داد و در دومین دیدار اردن را با نتیجه هفت بر سه مغلوب کرد و در ادامه پیروزی های خود قرقیزستان را ۱۰بر صفر در هم کوبید. تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات داخل سالن آسیا دیروز به مصاف تایلند رفت و در حالی که دو بار در ابتدای بازی از حریف خود عقب افتاد، در نهایت به برتری ۱۰ بر ۴ رسید. تیم ملی در این بازی ابتدا با یک گل عقب افتاد اما در ادامه سنگ‌سفیدی کار را به تساوی کشاند. شاگردان ناظم الشریعه دوباره در نیمه اول از تایلند عقب افتادند اما عروجی دوباره ایران را پیش انداخت. تیم ملی بعد از دریافت گل تساوی دوم، هشت گل دیگر زد. گل‌های ایران را در این بازی، سنگ‌سفیدی (دقیقه۵) عروجی (۱۲) اسماعیل‌پور (۱۴) طیبی (۱۸-۲۴-۳۰) حسن‌زاده (۱۸) توکلی (۲۰) اولادقباد (۲۸) و جاوید (۲۹) به ثمر رساندند. جیروات (دقیقه۲ و ۳۳) سوراساک (۹) و کریستادا (۴۰) هم چهار گل تایلند را زدند. در این بازی محمدرضا سنگ‌سفیدی از ایران و ونگکائه از تایلند با دریافت کارت قرمز مستقیم در دقیقه ۱۲ از زمین بازی اخراج شدند. محمد شجری نیز به دلیل مصدومیت در بازی با قرقیزستان، مقابل تایلند به میدان نرفت. ملی‌پوشان فوتسال ایران امروز در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها باید به مصاف پیروز بازی افغانستان و ترکمنستان بروند. کاروان ورزشی ایران تاکنون در مجموع ۶۶ نشان شامل ۱۷طلا، ۱۴ نقره و ۳۵ برنز در این رقابت‌ها کسب کرده است.پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا و اقیانوسیه که از ٢٦شهریور آغاز شده است تا پنجم مهر در عشق آباد ادامه دارد. کاروان ورزشکاران ایران که به نام شهید مدافع حرم «محسن حججی» نامگذاری شده با
۲۱۴ ورزشکار (۱۱۵مرد و ۶۶زن ) به این رقابت ها اعزام شده است. این کاروان در ۲۰ رشته فوتسال، تنیس روی میز، کیک بوکسینگ، موی تای، سامبو، کوراش، جوجیتسو، بولینگ و بیلیارد، دوچرخه سواری، دوومیدانی، شنا، وزنه‌برداری، کشتی آزاد و فرنگی کشتی پهلوانی، کشتی با کمربند (آلیش)، بسکتبال سه در سه، تکواندو، سوارکاری و شطرنج مسابقه می دهد.کاروان ایران با ۸۲ ورزشکار در چهارمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا در کره جنوبی با سه مدال طلا، ۶ نقره و دو برنز در رده ششم ایستاد.

نظر شما