شناسهٔ خبر: 21540974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرواز بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز آبهای نزدیک کره شمالی

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد بمب افکن های بی-1بی (B-1B) این کشور با حمایت جنگنده های اف-15 این کشور در نزدیکی سواحل کره شمالی پرواز کردند.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ،  به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا از پرواز بمب افکن‌های قادر به حمل و پرتاب سلاح های هسته ای در نزدیکی سواحل کره شمالی خبر داد.
دانا وایت (Dana W. White) سخنگوی پنتاگون اعلام کرد بمب افکن های بی-1بی (B-1B) این کشور با حمایت جنگنده های اف-15 این کشور در نزدیکی سواحل کره شمالی پرواز کردند.
به گفته سخنگوی پنتاگون این بمب افکن‌ها قادر به حمل سلاح هسته ای هستند و جدیت آمریکا را در برخورد با تهدید کره شمالی نشان دادند. وایت افزود جنگنده های آمریکایی در این عملیات بیش از هر زمان دیگری به مرز کره‌شمالی در منطقه «غیرنظامی» میان دو کره، نزدیک شدند و این جدیت آمریکا در برخورد با تهدید کره شمالی را نشان می دهد.
وایت وی گفت برنامه نظامی کره شمالی تهدیدی جدی برای منطقه آسیا-اقیانوس آرام و تمام جامعه جهانی به شمار می آید. «ما آماده ایم تا از توانایی های نظامیان برای دفاع از آمریکا و متحدانمان استفاده کنیم».

­

نظر شما