شناسهٔ خبر: 21540905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کنفرانس بین المللی بیت المقدس در استانبول ترکیه برکزار شد

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفت بیت المقدس و مسجد الاقصی دو لفظ ملازم و همیشه همراه یکدیگر هستند.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، کنفرانس بین المللی بیت المقدس روز شنبه با عنوان « قدس، گذشته، حال و آینده » در شهر استانبول ترکیه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت از استانبول، حسن جان شهردار منطقه عمرانیه استانبول در سخنانی در افتتاحیه این مراسم گفت: « ما این روزها شاهد ظلم بزرگی به شهر بیت المقدس هستیم. افراد زیادی در این شهر مبارک شهید شده اند. البته ما نمی گوییم که این ظلم مرتفع شده است. مردم ترکیه نیز همواره از ملت فلسطین حمایت کرده اند و این حمایت‌ها ادامه خواهد یافت.»
از سوی دیگر، یاقوت آنال معاون رئیس سازمان امور دینی ترکیه در این کنفرانس گفت: «هویت شهر بیت المقدس از طریق مکان ها و معبدهای موجود در آن مشخص است. بیت المقدس در قلب امت اسلامی قرار دارد و قلب تپنده مسلمانان است.» آنال تقویت روابط ترکیه با قدس را خواستار شد.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی نیز در این مراسم گفت: « بیت المقدس و مسجد الاقصی دو لفظ ملازم و همیشه همراه یکدیگر هستند و این ملازمت مبتنی بر عقیده ؛ ایمان و تمدن است.» صبری افزود آثار به جا مانده از امپراتوری عثمانی هنوز در بیت المقدس و مسجد الاقصی مشهود است.
از سوی دیگر، جار الله رئیس انجمن « نمایندگان پارلمانی برای قدس » گفت: « ما برای استمرار فعالیت نمایندگان پارلمان ها در کشورهای مختلف جهان با هدف کمک به شهر بیت المقدس شریف تلاش می کنیم. ما همچنین برای سخن گفتن در پارلمان های جهان به منظور مقابله با اشغالگری های اسرائیل در فلسطین تلاش می کنیم.»
هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی بیت المقدس در استانبول که روز یکشنبه پایان می یابد شناساندن بیت المقدس و تثبیت عشق و علاقه به آن از طریق مرور تاریخ بیت المقدس و معرفی فرهنگ و تمدن غنی آن از سوی محققان و پژوهشگران است.
هزاران نفر از شهروندان ترکیه از جمله دانشجویان و همچنین ده ها میهمان از کشورهای عربستان ، مصر ، اردن ، الجزائر ، مغرب ، لبنان ، سوریه و همچنین شیخ عکرمه صبری امام جماعت مسجد الاقصی در این کنفرانس بین المللی دو روزه حضور دارند.

نظر شما