شناسهٔ خبر: 21540619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

درخشش مستند ایرانی در جشنواره یاهورینای بوسنی

مستند راه بی عبور از تولیدات صدا و سیما در جشنواره یاهورینای کشور بوسنی موفقیت کسب کرد. دکتر حسین‌ ساری از مدیران باسابقه رسانه ملی است که کارنامه پرباری در تلویزیون دارد. او در راه‌اندازی شبکه‌ قرآن و شبکه پویا، نقش قابل توجهی ایفا کرد و از مدیران مرکز پویانمایی صبا بود. بسیاری از ما قبل از خواب و بعد از بیدار شدن اطلاعات و اخبار را مرور می‌کنیم، به رستوران‌هایی می‌رویم که صفحه‌های پرطرفدار دارند، لباس‌هایمان را به صورت آنلاین سفارش می‌دهیم، ارتباطات و دوستی‌های گسترده، اما کم‌عمق را تجربه می‌کنیم و خلاصه در این چند وقتی که زندگی به دو جهان واقعی و مجازی تقسیم شده، همه چیز تغییر کرده است؛ تقریبا همه آن چیزهایی که در مجموعه سبک زندگی می‌گنجد. مجید شعبان پور رئیس مرکز تولید و فنی سیما از استقرار 3 واحد سیار مجهز به 14 دوربین برای پوشش تصویری مراسم تشییع شهید مدافع حرم خبر داد. رادیو نمایش با تولید و پخش نمایش رادیویی «پس از پیروزی» یاد و خاطره شهید سرلشکر ولی الله فلاحی را گرامی می دارد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور از تعامل رسانه ملی با این سازمان در اطلاع رسانی از دستاوردهای دانشمندان هسته ای کشور قدردانی کرد. رئیس سازمان صداوسیما در نشستی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اولویت موضوع پیشرفت و توسعه کشور در رسانه ملی خبر داد. رادیو ایران با ویژه برنامه «از ما به سر دویدن» در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی شرکت می کند. سردار سرتیپ حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح 4 مهرماه مهمان برنامه دستخط می شود. پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرامش داستانی را نقل قول کرد که خواندنش خالی از لطف نیست. شبکه یک سیما مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن حججی را بطور زنده و مستقیم با 11 دوربین پوشش تلویزیونی خواهد داد. مسابقه «فرمانده» با آغاز هفته دفاع مقدس هر روز از رادیو ایران به سمع مخاطبان می رسد. مجموعه تلویزیونی آسمان هوای باران دارد به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی امیر پور رحمانی یکشنبه دوم مهر در شهرستان قزوین کلید خورد. سخنرانی رییس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمام ملل متحد در نیویورک امشب از شبکه یک سیما به طور زنده پخش خواهد شد. آخرین قسمت فصل پنجم خندوانه با میزبانی از نگا

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، از میان آثار ارسالی امور جشنواره های بین المللی اداره کل بین الملل رسانه ملی به جشنواره Jahorina Film Festival، مستند «راه بی عبور» ساخته محمدرضا حافظی تولید صدا و سیمای مرکز لرستان موفق شد جایزه اصلی (افرای طلایی) بخش مستند یازدهمین جشنواره «Jahorina 2017» بوسنی و هرزگوین را از آن خود کند.

مستند 37 دقیقه ای «راه بی عبور»، درباره معلم فداکاری به نام «عزیز» است که حضورش در یک منطقه صعب العبور استان لرستان باعث تغییرات بزرگی می شود. تلاش های صادقانه و بی توقع این معلم برای فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای بچه های برخی از عشایر غیورکشورمان در این مستند به تصویر کشیده شده است.

مستند راه بی عبور تاکنون توانسته است در جشنواره های سینما حقیقت، نوزدهمین جشنواره رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها و جشنواره فیلم های دینی رویش به عنوان «فیلم برتر» معرفی شود و تندیس این جشنواره ها را به خود اختصاص دهد.

محمدرضا حافظی متولد سال 1351 خرم‌آباد و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما در کارنامه‌ فیلمسازی خود، ساخت آثاری چون: بال کاغذی، نقش بر دیوار، یک قربانی بزرگ و لیر، به چشم می‌خورد.

جشنواره Jahorina با موضوع محیط زیست، توریسم و اکولوژی، امسال 29 شهریور تا 2 مهرماه در شهر Pale بوسنی و هزرگوین در دو بخش داخلی و بین الملل برگزار می شود.

نظر شما