شناسهٔ خبر: 21539196 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برپایی نمایشگاه «عکس آئینی عاشورایی» در کامیاران

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کامیاران از برپایی نمایشگاه «عکس آئینی عاشورایی» در دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای کامیاران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، زبیر حسین‌پناهی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کامیاران امروز، یکم مهر ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس عاشورایی با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش وهمچنین تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت یک 10روز در نگارخانه فرهنگسرای کامیاران برپاست.

وی ضرورت توجه به این ایام با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی ، جلوه‌هایی ویژه خاص و ناب از عشق و دلدادگی مردم در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام با محوریت عاشورا و نگاه ویژه تر به مراسم آیینی عزاداری محرم توسط هنرمندان را از اهداف برگزاری این نماشگاه برشمرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کامیاران اعلام کرد: عکاسی به واسطه آن که یکی از سریع‌ترین رسانه‌ها در انتقال پیام و رسانه‌ای فراگیری است، نقش اساس‌تر و سهم بیشتری در حوزه هنرعاشورایی می‌تواند داشته باشد؛ از جمله محورهای این نمایشگاه شامل؛ تاثیر قیام عاشورا در اقشار مختلف مردم، اهمیت حفظ اثار معنوی و آیینی محرم، استفاده از امکان تاریخی و فرهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری و نگاه آزاد عکاس به ایام عزاداری در جامعه امروزی است.

وی بیان کرد: عکاسان سعی داشته تا با مستندنگاری شکل و آداب و سبک سوگواری هیئات مختلفی که در کردستان ومنطقه غرب کشور فعالیت دارند نماهایی از این سوگواری را که در طی سالیان گذشته ثبت کرده است برای مخاطب و بیننده به شکل روایی به نمایش بگذارد.

معاون فرهنگی، تبلیغات وپژوهش ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان کامیاران عنوان کرد: در این نمایشگاه تعداد 29 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید منتخب  از میان آثار هنرمندان استانهای کردستان و غرب کشور در اندازه 50 در 70 سانتیمتر به نمایش گذاشته است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه امروز، اول مهر همزمان با دومین روز از ماه محرم الحرام با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان درمحل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  کامیاران افتتاح شد.

یادآور می‌شود؛ این نمایشگاه دهه اول محرم صبح‌ها از ساعت 12-8 و عصرها از ساعت 20- 16 پذیرای علاقمندان است.

نظر شما