شناسهٔ خبر: 21538786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه: باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنیم

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنیم تا راه انقلاب و امام حسین (ع) حفظ شود و ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما عصر شنبه در گردهمایی هیات های مذهبی شهر کرمانشاه که تحت عنوان اجتماع 'لبیک یا حسین' در امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر واقعه عاشورا و حماسه محرم نبود ما در دوران دفاع مقدس نمی توانستیم به پیروزی برسیم.
وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی 70 کشور علیه ایران برخاسته بودند، گفت: تمام قدرت های جهان جنگ سنگینی با تمام قدرت علیه انقلابی جوان و نوپا راه انداختند تا آن را نابود کنند.
امام جمعه کرمانشاه افزود: ملت ایران به واسطه آموزه های دینی و واقعه عاشورا به خوبی با رشادت و از خودگذشتگی آشنا هستند.
آیت الله علما، خون شهدا را پشتوانه ای برای ملت و انقلاب دانست و گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس با الگویی به تمام معنا به نام عاشورا آشنا بودیم و براساس آن عمل کردیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و برای جهانیان ماندگار شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل آموزه های دینی مسئولیم، یادآور شد: خداوند قران و پیامبر را فرستاد تا مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنند.
آیت الله علما با تاکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: باید محرم و اهداف عاشورای حسینی را وارد زندگی خود کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قدرت انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: قدرتی که امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان دارد نشات گرفته از آموزه های اسلامی است.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنیم، عنوان کرد: محسن حججی ها که امروز سوریه و عراق را نجات می دهند با فرهنگ عاشورایی تربیت شده اند.
آیت الله علما، با بیان اینکه باید روحیه انقلابی حفظ شود، افزود: باید انقلاب را برای نسل های آینده حفظ و از انحراف آن جلوگیری کنیم.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر شما