شناسهٔ خبر: 21536162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پایبندی به اصول قرآنی سبب کمال فرد و رشد جامعه می‌شود

بجنورد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر پایبندی به اصول قرآنی گفت: عمل به این اصول، تربیت فردی و اجتماعی را در پی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، از این زمان به‌عنوان فصل تعلیم و تربیت یادکرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به هم‌زمانی آغاز سال تحصیلی جدید با ایام محرم، تصریح کرد: در بهار تعلیم و تربیت که فصل رویش نونهالان ما است، نماز را جدی بگیریم و آن را به فرزندان خود توصیه کنیم.

وی افزود: نماز هم خودسازی است و هم جامعه سازی، بنابراین با گسترش نماز خوبی‌ها را در جامعه گسترش داده‌ایم.

وی تأکید کرد: مقید به انجام کارهای نیک و پسندیده باشیم و از منکرها دوری‌کنیم چراکه این دو مهم از توصیه‌های قرآن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: بر اصولی که قرآن برای تربیت فردی و اجتماعی دارد پایبندی بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه فلسفه قیام عاشورا نیز زنده کردن فرهنگ نماز و گسترش معروف‌ها در جامعه بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز در راستای همین قیام شکل گرفت.

وی افزود: با درس گرفتن از قیام عاشورا که اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و استقامت درراه هدف ازجمله مهم‌ترین آن‌ها بود باید راه رزمندگان دفاع مقدس را ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تبلوری از تمام درس‌های عاشورایی بود، عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تکلیف بزرگی است که در مسیر دین‌داری و بندگی باید در برابر سختی‌های آن صبور بود.

نظر شما