شناسهٔ خبر: 21534333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجهه علمی آیت الله هاشمی مغفول مانده است

یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این که رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه ای به تعلیم و تربیت داشت ، گفت : وجهه علمی آیت الله هاشمی مغفول مانده است .

صاحب‌خبر -

وجهه علمی آیت الله هاشمی مغفول مانده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، یاسر هاشمی در آئین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مازندران که در شهرستان نکا برگزار شد ، افزود : از نظر آیت الله هاشمی ، مهم ترین اولویت برای یک دانش آموز توجه به تحصیل است و بر همین اساس هم توجه ویژه ای به تعلیم و تربیت داشتند.

وی با تاکید بر این که ثبات و امنیت امروز جامعه مرهون زحمات و فداکاری های شهدا و بزرگان کشور است ، اظهار داشت : در این روز که توجه به مدرسه و دانش آموز است باید به معلمان زحمت کش نیز توجه شود که با صبر و متانت زحمات یک سال تحصیلی را به دوش می کشند تا آینده ی دانش آموزان ساخته شود.

یادگار آیت الله هاشمی با بیان اینکه مرحوم هاشمی پیش از آنکه یک سیاست مدار بزرگ در کشور باشد به علم و دانش اندوزی دانش آموزان توجه ویژه داشت ، افزود : آیت الله هاشمی قبل از انقلاب برای تأسیس مدرسه رفاه تلاش کردند شاید همان مدرسه پایه ای برای پیشبرد اهداف مواضع انقلابی بود و وقتی امام از پاریس به تهران آمدند اولین جایی که پا نهادند مدرسه رفاه بود و اتفاقات مهم انقلاب از آن مدرسه شروع شد.

وی تاکید کرد : وجهه علمی آیت الله هاشمی و توجه ویژه آنان به مقوله علم و تعلیم و تربیت مغفول مانده است و ضرورت دارد دانش آموزان ما با ابعاد علمی این شخصیت برجسته بیشتر آشنا شوند.

هاشمی با بیان اینکه مرحوم هاشمی یکی از مفسران بزرگ قرآن به شمار می آمدند، تصریح کرد: ایشان حتی در زندان های طاغوت با حفظ و تفسیر قرآن کریم تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در جایگاه یکی از مفسران بزرگ قرآن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه توجه مرحوم هاشمی رفسنجانی به علم و تربیت به عنوان مسائل اصلی بود، ادامه داد: آیت الله هاشمی نه تنها به تحصیل دانش آموزان ، بلکه به سلامت و ورزش دانش آموزان و جوانان نیز تأکید می کردند.

یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی ، سواد علمی را جزو شاخص های مهم عصر حاضر دانست و گفت : امروز حدود ۱۲ میلیون دانش آموز مشغول تحصیل هستند و کشور ما زمانی به اوج می رسد که شرایط تحصیل برای همه محقق شود.

وی با بیان اینکه سواد نشان دهنده رشد یک کشور است، افزود : دانش آموزان باید از سوادی که کسب کردند در زندگی اجتماعی خود به کار ببندند و گامی نو برای آینده ی ایران بردارند.

هاشمی از تلاش استاندار مازندران و برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستانی که به نام آیت الله هاشمی است ت، قدردانی کرد.

مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید در مازندران امروز شنبه در دبیرستان دختران آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان نکا و با حضور فرزند رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار سازندگی برگزار شد.

 مدرسه کارآفرین ، رمز موفقیت نسل فردا

استاندار مازندران هم در این مراسم با تاکید بر ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور ، گفت : تربیت نیروهای کارآفرین از طریق ایجاد کلاس های درس کارآفرین با معلمان نوآور ، رمز موفقیت نسل آینده در کشور است.

ربیع فلاح افزود : علم آموزی و تولید علم باید با فرهنگ کارآفرینی عجین شود و در این صورت قله های توسعه و پیشرفت یکی پس از دیگری در نوردیده می شود.

وی ادامه داد :در عصر کنونی کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم آموزی دست بالا را داشته باشد .

استاندار مازندران گفت : خوشبختانه مازندران کارنامه خوبی در آموزش و پرورش دارد و کسب رتبه سوم در جمع رتبه های تک رقمی و چهارم در کنکور سراسری و پوشش بیش از 99 درصدی آموزش در استان گواه این وضعیت است.

فلاح سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را پربازده توصیف کرد و بر ضرورت رفع نیازهای مدارس ، معلمان و دانش آموزان تاکید کرد.

 شناخت ، لازمه الگوگیری

استاندار مازندران الگوگیری از بزرگان و افراد موفق را یکی از راههای آموزش و موفقیت برشمرد و گفت : شخصیت های بزرگی در انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند که لازم است نسل نوجوان و جوان امروز با این شخصیت ها و ارزش های انقلابی آنان آشنا شوند .

فلاح افزود : امروز زنگ بازگشایی مدارس مازندران در مدرسه ای به نام سردار سازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نواخته شد ، شخصیتی که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه در برابر ظلم و ستم رژیم ستم شاهی و همچنین پس از پیروزی در جایگاههای مختلف کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است .

استاندار مازندران گفت : حضور فرزندان و اهل بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و ادامه راه ایشان منجر به آشنایی نسل امروز با معرفت ، سوابق ، مبارزات و ارزش های آن مرحوم می شود .

وی با اشاره به عمق فرهنگ عاشورایی در میان مردم ایران ، اظهار داشت : امام حسین (ع) مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر جور و ستم بودند و امروز عزت و عظمت ملت ایران بر فرهنگ عاشورا استوار است .

فلاح همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس ، بیان داشت : هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و فداکاری زنان و مردان و آحاد ملت است که به پاسداشت این دلاوردمری ها ، مردم ما در امن ترین جزیره دنیا زندگی می کنند .

 هاشمی ، بنیانگذارنده نظام آموزشی پس از انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این مراسم گفت : امسال آغاز سال تحصیلی در مدرسه ای به نام آیت الله هاشمی رفسنحانی برگزار شد ، زیرا بی شک ایشان از موثرترین شخصیت های بنیانگذار و حفظ کننده نظام آموزشی در کشور شناخته می شوند .

سید علی قاسمی افزود : در سال تحصیلی جدید ، برای مدارس مازندران باید افق بلند و ساماندهی متناسب و درست منابع و کیفیت بخشی به خدمات و آموزش داشته باشیم .

وی ادامه داد : مازندران با کسب رتبه چهارم کنکور در سال گذشته ، رتبه دوم در مسابقات نانو تکنولوژی و رتبه دوم المپیاد علمی ، رتته برتر تدریس ، رتبه سوم در فرایند یاددهی و یادگیری ، رتبه اول آموزش همراه با تولید از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و ضروری است این جایگاه با برنامه ریزی درست حفظ شده و ارتقاء یابد.

قاسمی رتبه برتر در الگوی تدریس ، رتبه اول در کتابخوانی ، پوشش 100درصدی نوآموزان مناطق محروم با منابع دولتی را از دیگر افتخارات آموزش و پرورش مازندران برشمرد و بر ضرورت تقویت آنها در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

انتهای پیام /ف

منبع ایرنا 

نظر شما