شناسهٔ خبر: 21533045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسجد آدینه در منطقه 14 تهران ساخته می‌شود

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به ضرورت تامین و توسعه زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی مذهبی، گفت: با توجه به اهمیت و نقشی که مساجد در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی هنری دارند، ساخت مسجد آدینه در منطقه 14 تهران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه این مسجد دارای مساحت 750 متر مربع و زیربنایی 3 هزار متر مربع است، خاطر نشان کرد: مسجد آدینه در قالب یک مسجد محلی در راستای پیشبرد اهداف شهرداری تهران مبنی بر ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در محلات در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به اینکه معماری اسلامی یکی از بزرگترین جلوه‌ھاي ظهور حقیقت هنری در کالبد فیزیکی است، افزود: معماری اسلامی به عنوان يکي از موفق‌‌‌ترين شیوه‌های معماری در تاریخ معماری جهان است.

جعفری با اشاره به ضرورت توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت این مسجد، گفت:بناي مسجد در بردارنده رسالت ديني و اجتماعی است و بر این اساس معماری مساجد نمایانگر عمق برداشت‌های فرهیختگان و سازندگان از جوهره ایمان جوامع اسلامی است.

وی بیان داشت: با توجه به آنکه معماری مسجد چه در گذشته و حال و آینده، با زندگی و فرهنگ جامعه یگانه و همسوست بنابراین در مطالعات صورت گرفته در منطقه 14 تهران تمامی این جنبه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد به عنوان یک مرکز مهم و اصیل اسلامی ایجاب می‌کند که طراحی و ساخت این مراکز، با ساختار ظاهری منحصر به مساجد تاریخی اسلامی پیگیری شود.

جعفری با بیان اینکه طراحی ساختمان مسجد آدینه در 4طبقه صورت گرفته است، افزود: این چهار طبقه شامل  شبستان آقایان و خانم‌‌ها‌، کلاس‌های آموزشی‌‌‌‌‌، پایگاه بسیج و سالن برگزاری مراسم‌‌ها است.

به گفته جعفری‌، مسجد آدینه واقع در منطقه 14 شهرداری تهران در بزرگراه امام علی(ع)، خروجی خیابان پیروزی قرار دارد و محل پروژه مورد نظر تجهیز شده و در هفته‌‌‌‌های آتی مراحل اجرایی شدن عملیات آن آغاز خواهد شد.

نظر شما