شناسهٔ خبر: 21530141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان:

متولیان تعلیم و تربیت، آموزش فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی از مهمترین ماموریت های امروز کشور است و باید آموزش این فرهنگ به دانش آموزان در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

محمد ناصر نیکبخت روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس استان همدان افزود: در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی اولین اقدام لازم این است که خانواده ها را به خرید کالای داخلی تشویق و از تهیه کالای خارجی نهی کنیم و این بهترین امر به معروف در زمینه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: استکبار جهانی تصمیم گرفته با هر شرایطی با ایران بجنگد و در این راستا دسیسه های بسیاری کرده است و اگر مستکبران جهان، حماسه آفرینی های ایثارگران ما را در جبهه های حق علیه باطل نمی دیدند دوباره تلاش می کردند ایران را با جنگ تسلیم خواسته های خود کنند.
وی با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا در صحن سازمان ملل اظهار کرد: رئیس جمهوری ایران در پاسخ محترمانه و شجاعانه به یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا، سخنانی ایراد کرد که همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی آن را تایید می کنند.
وی بیان کرد: ما هر سال برای بزرگان استان برنامه های ویژه ای داریم و در آذرماه امسال برنامه بزرگداشت آیت الله آقا نجفی در استان برگزار می شود.
استاندار همدان ادامه داد: سرزمین ایران و به ویژه دیار پر رمز و راز همدان دارای بزرگان، علما و ادبایی است که در دنیا بی نظیر بوده اند پس باید دانش آموزان این استان را نیز به گونه ای تربیت کنیم که بتوانیم بزرگان بیشتری را به دنیا معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: به لحاظ مفهومی بالاترین مفاهیم ارزشی همچون آزادی، عزت، حق طلبی، وطن دوستی، دین مداری مبارزه با سلطه و مقابله با استکبار را را در دوران دفاع مقدس معنا کردیم و فرهنگیان و دانش آموزان در آن دوران و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری از خود نشان دادند.
وی با تاکید بر اینکه امروز در دنیا معنای سواد تغییر کرده است گفت: امروزه خواندن و نوشتن و دانش آموخته شدن از دانشگاه ها به معنای سواد داشتن نیست و در شرایط کنونی اگر کسی خود را با علم روز تطبیق ندهد و مهارت پیدا نکند نمی تواند سواددار تراز اول باشد.
استاندار همدان اظهار کرد: معلمان و والدین دانش آموزان باید همت کنند و آینده سازان را به گونه ای تعلیم دهند که نیاز آینده کشور را جوابگو باشند .
نیکبخت بیان کرد: اگر چه همه گروه ها و رشته ها مورد نیاز کشور هستند، اما لازم است دانش آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل خود مهارت آموزی کرده و خود را برای نیازهای فضای کسب و کار آماده کنند.
آیین زنگ بازگشایی مدارس استان همدان روز شنبه در هنرستان شهیدان دیباج همدان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
70 شهید والامقام منتسب به هنرستان شهیدان دیباج همدان هستند که شهید چیت سازیان، شهدای دیباج و شهید شکری پور از جمله این شهدا هستند.
با آغاز سال تحصیلی بیش از 260 هزار دانش آموز استان همدان بر سر کلاس های درس حاضر شدند و بیش از 155هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی، حدود 65 هزار نفر در دوره اول متوسطه و بیش از40 هزار دانش آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند.
همچنین حدود یک هزار و 400 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان و حدود پنج هزار و 600 نوآموز در دوره پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
1181/2087خبرنگار: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما