شناسهٔ خبر: 21522650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت معاون دبیرکل حزب الله لبنان با سخنان ترامپ درباره آوارگان سوری

بیروت-ایرنا-شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن مخالفت با سخنان اخیر ترامپ درباره اعطای شهروندی به آوارگان سوری در کشورهای میزبان، خواستار بازگشت عزتمندانه آوارگان به کشورشان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش در سخنرانی اش در هفتاد دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار اعطای شهروندی به پناهجویان سوری در کشورهای همسایه این کشور شد.
در واکنش به این سخنان، شیخ نعیم قاسم جمعه شب در مراسم بزرگداشت شب دوم محرم که در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، گفت: ما مخالف اعطای شهروندی به فلسطینیان و آوارگان سوری و هر کسی هستیم که به عنوان پناهجو یا آواره در لبنان حضور دارند هستیم، چرا که می خواهیم آنها با عزت و کرامت به وطن خود بازگردند.
وی از دولت لبنان خواست تا موضوع بازگشت سوری ها به کشورشان را با هماهنگی دولت سوریه بررسی کند.
حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان حضور دارند.
پیش از نیز مقام های ارشد لبنان از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری، «سعد الحریری» نخست وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان مخالفت خود را با پیشنهاد اعطای شهروندی به آوارگان سوری اعلام و بر بازگشت آنها تاکید کردند.
شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنانش تاکید کرد که بازشدن مسیرها بین لبنان و سوریه برای عبور کامیون ها و کالاها اقتصاد لبنان را احیا خواهد کرد.
طی سال های اخیر و تحت تاثیر بحران در سوریه و نبود اجماع داخلی در لبنان درباره روابط با سوریه، تزانزیت کالا بین دو کشور با مشکل روبرو بوده است.
معاون دبیرکل حزب الله با یادآوری سه گانه «ملت، ارتش و مقاومت» تاکید کرد که آن را حامی لبنان و سازنده لبنان مستقل خواند.
شیخ نعیم قاسم گفت با اشاره به پیروزی های اخیر لبنان در برابر گروه های تروریستی و تکفیری گفت: ما در لبنان با یک برنامه تکفیری بسیار خطرناک از سوی داعش و جبهه النصره روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه تکفیری ها به دنبال بدنام کردن اسلام هستند گفت: اگر ما در برابر این امارت های تکفیری نمی ایستادیم گسترده می شدند. مردان مقاومت در برابر آنها ایستادند و پیروزی های بزرگی را رقم زندند. ما همچنین با آنها به صورت فکری نیز رویارو شدیم و خطر تفکر آنها را برملا کردیم.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما