شناسهٔ خبر: 21521750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهدیدات فضای مجازی را دست کم نگیرید

برای محافظت از خود و خانواده در فضای مجازی باید سطح آگاهی و دانش سایبری خود را ارتقاء دهیم تا به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار نگردیم.

صاحب‌خبر -

تهدیدات فضای مجازی را دست کم نگیریدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ گفت: یکی از بزرگترین معضلات در خصوص فضای مجازی بی خطر دانستن یا دسته کم گرفتن خطرات این فضا می‌باشد که اغلب ناشی از ناآگاهی افراد است لذا این سهل انگاری و بی‌توجهی به این تهدیدات نتیجه‌ای جزء  ضرر و زیان  برای افراد به دنبال ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری در جلسه تعاملی با شهرداری شهرکرد اظهار کرد: امروزه افرادی هستند که بدون آشنایی با فضای مجازی و جدی گرفتن تهدیدات فضای مجازی به استفاده از آن می‌پردازند در صورتی که شرط استفاده از فناوری و تکنولوژی آشنایی با آن می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه  این استفاده بدون آشنایی افراد را با مشکلاتی در این فضای روبه رو می‌کند که علاوه بر جنبه‌های مالی‌، حیثیت و آبرو آنها را نیز می‌تواند بازیچه کاربران فضای مجازی نماید.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد‌: استفاده از فضای مجازی فراگیر شده است لذا برای محافظت از خود و خانواده در این فضا باید سطح آگاهی و دانش سایبری خود را ارتقاء دهیم تا به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار نگردیم.

وی افزود: این افزایش سطح آگاهی جزء با آموزش که از طریق مطالعه کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی، حضور در کلاس‌های آموزشی، یا شرکت در کارگاه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه افراد نباید نسبت به فضای مجازی سهل انگار و بی‌توجه باشند و تهدیدات ناشی از آن را دسته کم بگیرند، تاکید کرد: این دست کم گرفتن تبعات جبران ناپذیری برای فرد و خانواده‌اش خواهد داشت که شاید به این راحتی‌ها قابل جبران نباشد.  

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ در پایان گفت: در این راستای پلیس فتا جهت آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی و سواد سایبری و اینترنتی در کنار شهروندان جهت پیشگیری از این تهدیدات و آسیب ها می‌باشد. 

 انتهای پیام/

نظر شما