شناسهٔ خبر: 21520863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

پیونگ‌یانگ: بمب هیدروژنی بعدی را در اقیانوس آرام آزمایش می‌کنیم

کیم و ترامپ همدیگر را «دیوانه» خطاب کردند

مقابله و درگیری لفظی آمریکا و کره‌شمالی با صدور بیانیه و پیام توییتری رهبران دو کشور وارد فاز تازه‌ای شد. در همین حال وزیر خارجه کره شمالی می‌گوید، ممکن است پیونگ‌یانگ بخواهد در پاسخ به تهدیدهای آمریکا، اقیانوس آرام را به صحنه انفجار یکی از بمب‌های هیدروژنی خود تبدیل کند. این رویارویی زمانی لحن شدیدتری به‌ خود گرفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، کره شمالی را تهدید به نابودی کرد. او گفت: نظام کره شمالی مسئول گرسنگی میلیون‌ها نفر از مردم این کشور است. نظام کره شمالی تلاش می‌کند با تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، جهان را تهدید کند. اگر مجبور شویم برای دفاع از خود، گزینه‌ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهیم داشت. زمان آن رسیده است که مرد موشکی (اشاره غیردیپلماتیک به رهبر کره شمالی) متوجه شود چاره‌ای جز غیرهسته‌ای کردن کشورش ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر و به نقل از یونهاپ، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی دیروز اعلام کرد پیونگ‌یانگ از توانایی آزمایش یک بمب هیدروژنی بسیار قوی در اقیانوس آرام برخوردار است. ری این اظهارنظر را در پاسخ به روزنامه‌نگاری ایراد کرد که از وی بابت بخشی از سخنان دیروز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی توضیح خواست. همچنین وزیر خارجه کره‌شمالی در اظهاراتی، تهدید جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای نابودی کامل کره شمالی را رد کرد و گفت: این تهدیدات مانند پارس سگ است و پیونگ‌یانگ با این تهدیدات عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در یک تحول مهم دیگر، رهبر کره‌شمالی رئیس‌جمهور آمریکا را روانی خطاب کرد و گفت باید به خاطر بی‌احترامی به وی و مردمش، تقاص پس بدهد. بنا بر این خبر، کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی در اقدامی نادر با صدور بیانیه‌ای، اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را به منزله اعلام جنگ تلقی و وی را دیوانه روانی خطاب کرد و گفت: ترامپ بدجور تقاص تهدیدهایش را خواهد داد.

کیم در پاسخ به تهدید ترامپ که گفته بود در صورت لزوم کره شمالی را با خاک یکسان می‌کند، وی را به شدیدترین اقدام متقابلی که آمریکا در طول تاریخ تجربه کرده است، تهدید کرد.

وی گفت: رهبر آمریکا باید بداند چه کسی را خطاب قرار می‌دهد. حالا که وی در برابر دیدگان جهانیان به من و کشورم توهین می‌کند، ما هم با شدیدترین اقدام ممکن پاسخگوی وی خواهیم بود.

این بیانیه زمانی صادر شد که رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توییتری خود مدعی شد رهبر کره شمالی دیوانه‌ای است که گرسنگی و کشته شدن مردمش برای وی اهمیتی ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توییتری جدید خود با «دیوانه» خواندن «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، وی را به بی‌تفاوتی در برابر گرسنگی و کشتن مردم کشور خود متهم کرده است.

به گزارش مهر و به نقل از اسپوتنیک، در پی آزمایش موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی پیونگ‌یانگ، وزیر خارجه ژاپن خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی بر کره شمالی شد.

بر اساس این گزارش، تارو کونو در دیدار با وانگ‌ئی، همتای چینی خود ضمن تاکید بر لزوم افزایش فشارها علیه کره شمالی تا «سطحی بی‌سابقه» گفت: در حال حاضر، جامعه بین‌المللی باید متحد شده و سطحی از فشارهای بی‌سابقه را علیه کره شمالی اعمال کند. وزیر خارجه چین گفت، برای حل بحران کره شمالی افزایش فشارها باید با گفت‌وگو همراه باشد.

همچنین وزرای خارجه دو کشور در این دیدار که در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد بر لزوم غیرهسته‌ای‌سازی شبه‌جزیره کره تاکید کرده و موافقت خود را برای کمک به دستیابی به این هدف اعلام کردند.

نظر شما