شناسهٔ خبر: 21509741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کره‌شمالی «بالاترین سطح واکنش در تاریخ» را بررسی می‌کند

R1016196/P36447/S8,87,97/CT10

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی به نقل از وزیر خارجه کره‌شمالی، اعلام کرد پیونگ‌یانگ ممکن است یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام آزمایش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «ری‌یونگ هو» وزیر خارجه کره‌شمالی اعلام کرده که این کشور احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را بررسی می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی( یونهاپ)،امروز- جمعه- با اعلام این، گزارش داد که ری این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک را گفته و تأکید کرده است که کره‌شمالی «بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ» را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند.

یونهاپ به نقل از ری افزود، کره‌شمالی احتمال آزمایش بمب هیدروژنی را بررسی می‌کند ولی این وزیر نمی‌داند «کیم‌جونگ اون» رهبر این کشور دقیقا چه فکری در سر دارد.

دو هفته پیش بود که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی با پخش تصاویری از کیم‌جونگ اون، اعلام کرد، پیونگ‌یانک یک بمب هیدروژنی جدید و پیشرفته‌تر تولید کرده که اندازه آن به قدری کوچک است که قابلیت نصب بر روی موشک بالستیک را دارد.

طبق این گزارش، در چند ماه گذشته که «دونالد ترامپ» کار خود را در کاخ سفید آغاز کرده است، تنش میان ایالات متحده و کره‌شمالی بالا گرفته است. آزمایش‌های موشکی از طرف پیونگ‌یانگ در همسایگی ژاپن و کره جنوبی، دو متحد آمریکا، و واکنش‌های تند ترامپ که هر بار به نوبه خود با واکنش شدیدتر کره‌شمالی مواجه شده روزبه‌روز بر این تنش افزوده است.

ترامپ، سه‌شنبه گذشته در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، گفته بود اگر پیونگ‌یانگ به آمریکا یا متحدان این کشور حمله کند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آن که «کره شمالی را به طور کامل نابود کند».

انتهای پیام/

نظر شما