شناسهٔ خبر: 21518478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با اولین روز از ماه محرم الحرام؛

گزارش شبستان از نوای لای لایی مادران ایرانی در همایش شیرخوارگان حسینی

خبرگزاری شبستان: بار دیگر همزمان با ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر ایران برگزار شد و مادران ایرانی فرزندان خود را نذر قیام حضرت مهدی(عج) کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنکار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، 31 شهریور ماه همزمان با اولین روز از ماه محرم الاحرام و اولین جمعه این ماه، مادران به همراه شیرخوارگان خود در همایش شیرخوارگان حسینی (ع) شرکت کردند.

این مراسم همزمان در بقاع متبرکه و امامزادگان، مهدیه تهران، شهرری، هیات ‌های مذهبی و مردمی و همچنین در مصلای امام خمینی (ره) با حضور پرشور مادران و شیرخوارگان آنها برگزار شد.

در ابتدا مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران گروه تواشیحی از نوجوانان در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) قطعاتی را اجراء کردند، همچنین در این مراسم مرتضی طاهری و حسن خلج در راستای مقام حضرت علی‌اصغر(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

امروز همزمان با این مراسم  نوای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و لبیک یا مهدی با حضور مادران در کل ایران ‌طنین‌انداز شد.

در این مراسم توسط ماردان شیرخوارگان و با همخوانی هماهنگ آنها متن نذر نامه "یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین، یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) " قرائت شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه درباره محرم و عاشورا امام حسین(ع) چند نکته قابل توجه است، اظهار داشت: نکته اول این است که ما وظیفه داریم ماهیت نهضت امام حسین(ع) را همیشه شناسایی کنیم و باید به صورت یک کلاس فرازمانی و فرامکانی از حادثه عاشورا درس بگیریم.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری، نور و شعاع تاثیرگذاری عاشورا محتوای نورانی عاشورا و جاذبه بی‌نظیر عاشورا و مجموعه‌ای که این حادثه را آفرید همه قابل توجه است، آنچه در مساله عاشورا محور این عظمت، جلال و شکوه است شخصیت حضرت اباعبدالحسین(ع) است که رهبری و امامت عاشورا را برعهده داشتند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تاکید کرد: زمانی که امام حسین(ع) در کربلا حاضر شدند در حدود ٧٢ نفر مرد و حدود ٨٠ نفر زن و کودک همراه ایشان بودند، از نظر ظاهری اندک به شمار می آمدند ولی از نظر کیفیت بالا بودند، کثرت و کمیت خوب است ولی آن چیزی که تاثیرگذارتر است کیفیت است.

سال‌هاست که این مراسم با عزم مردم در سراسر ایران برگزار می‌شود و مادران با حضور فرزندان خود می‌خواهند بگویند که همواره در راستای قیام امام حسین (ع) حرکت می‌کنند.

از جمله حاشیه‌های این مراسم حضور مادر «بنیتا» بود (کودک هشت ماهه‌ای که اواخر تیر ماه جسدش در ماشین پدرش که سارقان آن را دزدیده بودند، در اطراف تهران پیدا شد) که با در دست داشتن عکس فرزند خود در این مراسم شرکت کرد.

این مراسم همزمان در ۴۵۰۰ نقطه از ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار شد و در این مراسم مادران فرزندان خود را لباس سبز پوشانده و اکثریت آنها سربند یا صاحب الزمان را به پیشانی داشتند.

نظر شما