شناسهٔ خبر: 21517781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت قم:

عزاداری های ماه محرم نباید از اصول و ارزش های اسلامی فاصله بگیرد

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم با بیان این که عزاداری که از اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی فاصله بگیرد، تمام و کمال نیست گفت: عزاداری واقعی باید الهام بخش حرکت های ظلم ستیز در عصر کنونی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به اهمیت برپایی خیمه های عزای امام حسین(ع)، بر ضرورت رعایت اصول و آداب درست عزاداری تاکید کرد.
وی گفت: عزاداری سیدالشهدا(ع) باید عاری از هرگونه ریا و چشم و هم چشمی، دروغ و خرافات و شبهه افکنی ها باشد و هیات های مذهبی نقش مهمی در این میان برعهده دارند.
وی با بیان اینکه حضرت اباعبدلله الحسین(ع) در برابر فرهنگ منحط جاهلی، اشرافی گری و تحریف گری که تمام جامعه را دربرگرفته بود قیام کردند، اظهار داشت: اگر عاشورا نبود، چیزی از اسلام باقی نمی ماند و امروز یکی از وظایف مهم، تحلیل درست واقعه عظیم عاشوراست.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در مجالس عزاداری، پاسخ به شبهات دینی و توجه به پیام های فرامذهبی و فراقومی عاشوراست.
وی با تاکید بر اصالت مسجد و منبر در عزاداری ها، نسبت به ریخت و پاش و تجملات در عزاداری ها هشدار داد و گفت: عزاداری امام حسین(ع) یک ظرفیت عظیم برای برطرف کردن آسیب های اجتماعی است که مداحان و سخنرانان باید بخشی از مداحی و منبر خود را به آن اختصاص دهند.
اعرافی با بیان این که در آیین های عزاداری امام حسین(ع) باید نسبت به برپایی نماز اول وقت و کمک به فقرا و محرومان جامعه توجه داشته باشیم، تصریح کرد: در هیات های عزاداری باید حقوق مردم و مسائل بهداشتی را رعایت کرده و به حضور جوانان و نوجوانان به خوبی توجه کنیم.

** ایران هیچگاه در مساله صنایع موشکی و دفاعی پا به عقب نمی گذارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس الگویی جدید از دفاع را به جهانیان نشان داد و احیاگر الگوی مجاهدت ها در صدر اسلام بود و ملت غیور ایران اسلامی و در راس آنها شهدای بزرگوار به خوبی توانستند از عزت و استقلال کشورمان دفاع کنند.
31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 هجری شمسی توسط رژیم بعثی صدام می باشد که 31 شهریورماه تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
خطیب جمعه قم با اشاره به سخنان سخیف و بی پایه و اساس رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل، خاطرنشان کرد: آمریکا کشوری است که در طول 70 سال، یک صد جنگ را به راه انداخته و از اسرائیل و حکومت های جنایتکار و خونریز حمایت می کند و ملت بزرگ ایران این نوع ادبیات اراذل و اوباشی را محکوم کرده و با صدای بلند فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می دهد.
وی با بیان این که خواب های آشفته آمریکایی ها و مستکبران غربی هیچ گاه تعبیر نمی شود و جبهه مقاومت همچنان در برابر زیاده خوایی و زورگویی آنها خواهد ایستاد، اظهار داشت: جوانان رشید مسلمان و فرزندان انقلاب در برابر نظام سلطه مقاومت کرده و بینی آنها را به خاک می مالند و ایران هیچگاه در مساله صنایع موشکی و دفاعی پا به عقب نمی گذارد.
اعرافی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها، بر ضرورت اهتمام جدی به سند تحول، ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای و مسائل فرهنگی و اخلاقی تاکید کرد و گفت: هرچند در آموزش و پرورش از نظر منابع انسانی و فضاهای مورد نیاز مشکلاتی وجود دارد، اما همچنان باید برای ریشه کنی بیسوادی در جامعه تلاش کنیم.
وی جنایات وحشیانه ارتش و دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور را نیز محکوم کرد و گفت: امیدواریم مجامع بین المللی توجه بیشتری به وضعیت مسلمانان مظلوم میانمار داشته باشند و مردم قم و حوزه های علمیه این جنایات و افراطی گری دینی را به شدت محکوم می کنند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما