شناسهٔ خبر: 21513277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از مراسم شیرخوارگان حسینی در استان تهران

عروج طفل کبریایی بر آستان بندگی و آزادگی در ماهی به عظمت تاریخ انسانیت

R7840/P1492/S6,60/CT7

همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد و نام طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) با شور و شعور ویژه‌ای در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، معصومیت را می‌توان در قنداقه خونی نوزادها هم دید، می‌توان از گلوی شکفته، تصویر خُدا در چشم‌ها جاودانی کرد می‌توان به خُلود اندیشید به جذبه رسید و دور گهواره‌ای چرخ زد که تمام ستاره‌ها دور آن می‌چرخند لالایی کودک شیرینم، لالایی.

"علی اصغر" بودی اما دلت بزرگ بود گام‌هایت بلند بود برای عروج به ملکوت، خدا خواست تو بیایی درست لحظه‌ای که تاریخ در آستانه یک اتفاق سرخ بود و تو اتفاق افتادی  نگاه سبزت را روانه چشم‌اندازی سرخ کردی و چشم به راه یک روز ماندی.

اکنون در روزی که مزین به نام توست، مادران سرزمینم، طفل‌های خود را به یاد و نام بلند تو با لباس‌های سبز بر روی دستان خود به آسمان بلند می‌کنند، تا ندا دهند، حسین(ع) جانم، تو در صحرای کربلا طفل کوچکت را تقدیم کردی و اکنون ما سربازان کوچک خود را تقدیم راه امام زمان(عج) می‌کنیم.

مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در قرچک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، مراسم جهانی حضرت علی اصغر(ع) با عنوان شیرخوارگان حسینی(ع) صبح امروز در بقعه امامزاده بی‌بی زبیده شهرستان قرچک برگزار شد در این مراسم مادران، لباس‌های سبز و مشکلی بر تن کودکان خردسال و شیرخوار خود کرده و پیشانی‌بندهای مزیّن به نام مبارک شیرخوار دشت کربلا حضرت امام حسین(ع) را بر پیشانی آن‌ها بسته و در این مراسم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک در این مراسم با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) از ارزش بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: امروز تمام مردم ایران و تمام مسلمانان جهان در مراسم حضرت علی اصغر(ع) شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مادران امروز فرزندان شیرخوار خود را به این مراسم آورده‌اند تا به امام حسین(ع) عرضه کنند که این سربازان آماده تداوم راه آن حضرت در رکاب امام زمان(عج) هستند.

غلامی تصریح کرد: مردم باید قدر حضور در این مراسم‌ را بدانند چرا که حضور در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) نصیب هر کسی نمی‌شود و برگزاری چنین همایش‌هایی در زندگی آن‌ها برکات بسیار زیادی دارد.

هم‌نوایی مادران رباط‌کریمی با گریه‌های رباب

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط‌کریم، در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که در مصلای رباط کریم با حضور پرشور مادران و خردسالان عاشق اباعبدالله برگزار شد، بیش از 2 هزار سربند و لباس بین کودکان توزیع شد تا همه این کودکان با لباس و سربندی یک دست، حرکت در مسیر سرخ شهادت حسینی را مشق کنند.

پاسخ مادران دماونی به ندای "هل من ناصر ینصرنی" 6 ماهه امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور عزاداران در حسینیه محله قاضی شهرستان دماوند برگزار شد، عزاداران حسینی در شهرستان دماوند همزمان با سراسر کشور در نخستین روز از ماه محرم همراه با شیرخوارگان خود با حضرت رباب همدردی کرده و یاد شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زنده نگه داشتند.

 این مراسم با سخنرانی سید جلال موسویان و مداحی ذاکران اهل بیت امید فیضی و مهدی فرج اللهی برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در امامزاده زید ابولحسن(ع) ورامین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، مادران ورامینی فرزندان شیرخوار خود را از نقاط دور و نزدیک به امامزاده واجب‌التعظیم زید ابوالحسن(ع) رسانده بودند تا در مراسمی به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) شرکت کنند.

مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم به قرائت اشعاری در رثای حضرت علی‌اصغر(ع) و شهدای کربلا پرداختند و حاضران در این برنامه نیز در سوگ سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

امام جمعه موقت ورامین، در این مراسم با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی باید هر سال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی باید محلی برای بیان فلسفه قیام عاشورا و تعمیق فرهنگ و مکتب حسینی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مادران همواره باید کودکان خود را با منش، روش و سیره اهل بیت(ع) آشنا کنند و در زمینه تربیتی از این بزرگان الگو بگیرند تا نسل آینده کشور شاهد حضور نیروهای انقلابی باشد.

همراهی مادران اسلامشهری در مراسم شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، همایش ویژه شیرخوارگان حسینی در سالن 9 دی سپاه اسلامشهر با حضور باشکوه مادران مؤمن و زینبی این شهرستان انقلابی برگزار شد.

در همایش امسال برای نخستین بار، عکس یادگاری از نوزادان شیرخواره گرفته و تحویل والدین‌شان داده شد، نوای لالایی و گریه‌های مادران از حاشیه‌های همایش شیرخوارگان حسینی بود که صحنه‌های غم‌انگیزی از حوادث عاشورا را برای حاضران در این همایش زنده کرد.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در بهارستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، همایش شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز همزمان با سایر شهرهای کشور در شهرستان بهارستان نیز برگزار شد، در این مراسم که در مصلای امام خمینی(ره) شهر گلستان برگزار شد صدها مادر جوان با کودکان شیرخوار خود از تمامی قشرهای جامعه حضور داشتند.

همایش شیرخوارگان حسینی که منور به آیات قرانی و نوای مادحین اهل بیت(ع) بود احساسی را بین مادران به وجود آورده بود که با دیدن کودکان شیرخوار در دست مادرانی که با چشم‌های اشک‌بار به یاد مظلومیت شهید شش ماهه کربلا کودکان خود را مزیّن به لباس سفید و سربند یا حضرت علی‌اصغر(ع) کرده بودند و اشک می‌ریختند، تصویری از مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) را به ذهن‌ متبادر می‌کرد که تلنگری وصف‌ناشدنی برای هر انسانی بود.

همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای شهریار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، همزمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای شهرستان شهریار با حضور مادران و عاشقان امام حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم مذهبی مادران با در آغوش گرفتن فرزندان خود و پوشاندن لباس حضرت علی‌اصغر(ع) بر تن آنان با ذکر لالایی و مرثیه‌خوانی با حضرت رباب(س) همدردی کردند و کودکان معصوم خود را نذر قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در همایش شیرخوارگان حسینی، با ذکر گوشه‌هایی از مصایب شهدای کربلا به ویژه شهید شش ماهه حضرت علی‌اصغر(ع) به این مراسم جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

مصلای شهرقدس میزبان مراسم شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، مصلی این شهرستان شاهد حضور خیل عظیم مادران و کودکانی بود، که عشق به حسین(ع) را در قلب خود داشتند، مادران شهرقدسی از ساعات اولیه صبح در مصلی حضور پیدا کردند، تا در روز نخست ماه محرم صحنه‌های بی‌بدیل از عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت رقم بزنند.

این همایش با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید حریم اهل بیت(ع) به عنوان بزرگ‌‌ترین سند مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی جهت انتقال اصل پیام عاشورا برگزار شد.

این مراسم در سایر شهرستان‌های استان تهران همچون پیشوا، پاکدشت، فیروزکوه و شهرری نیز با شور و حال خاصی برگزار شد تا کودکان شیرخوار و مادران گریان آغازگر عزای سید الشهدا(ع) باشند.

انتهای پیام/

نظر شما