شناسهٔ خبر: 21504245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنتی مطرح کرد

حاشیه‌نشینی؛ مهم‌ترین معضل مشهد/ دولت شهرداری را در حل چالش‌های شهری یاری کند

وزیر اسبق فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی حاشیه‌نشینی را مهم‌ترین معضل شهر مشهد دانست و بر ضرورت همکاری دولت با مجموعه شهرداری در حل چالش‌های شهری تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی جنتی ظهر امروز در آیین معارفه شهردار جدید مشهد با اشاره به حضور سالانه بیش از 27 میلیون زائر در مشهد مقدس اظهار کرد: در سال 65 آمار ورود زائران به مشهد 12 میلیون نفر بود.

وی با بیان اینکه مشهد مرکز حوزه علمیه و دانشگاه‌های مختلف است، افزود: شعاع فرهنگی شهر مشهد به دلیل حضور بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) علاوه بر ایران به خارج از کشور نیز می‌تابد، بنابراین به همین نسبت باید به زائران و‌ مجاوران خدمات‌رسانی شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چالش‌های شهر مشهد بیان کرد: یکی از این چالش‌ها حمل و نقل و ترافیک است که با وجود تمام تلاش‌های صورت‌گرفته کماکان به عنوان یک معضل ‌باقی مانده است؛ همچنین بافت‌ فرسوده و از همه‌ مهم‌تر حاشیه‌نشینی از دیگر معضلات شهر مشهد به شمار می‌رود.

جنتی مسائل زیست‌محیطی، کمبود آب، توسعه نامتقارن شهر و آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی را از دیگر چالش‌های حوزه مدیریت شهری در مشهد برشمرد و یادآور شد: شهرداری مشهد به‌تنهایی نمی‌تواند به این معضلات بپردازد و‌ دولت و آستان قدس رضوی باید با تمام توان شهرداری را در این مسیر یاری کنند.

وی تعیین مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 را نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این شهر دانست و‌ اضافه کرد: این هویت فرهنگی باید با تلاش همگان حفظ شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما