شناسهٔ خبر: 21496355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپی

تیم جراحی اتاق عمل بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر به سرپرستی دکتر امیر امینی نوایی متخصص جراح مغز و اعصاب موفق به انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپی از طریق بینی برای اولین بار در این شهرستان شدند.

صاحب‌خبر -

انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   دکتر امینی نوایی جراح مغز و اعصاب شهرستان کاشمرگفت: این عمل جراحی بر روی خانم 63 ساله که با کاهش بینایی و سردرد مراجعه نموده بود، انجام شد .

وی با اشاره به اینکه غده هیپوفیز که در ناحیه زیر مغز قرار گرفته، وظیفه تنظیم سطح ترشح هورمون‌های بدن را دارد، گفت: در بررسی و معاینات انجام شده بر روی بیمار، تومور غیر ترشحی هیپوفیز تشخیص داده شد و بیمار برای عمل جراحی آندوسکوپ از طریق بینی به اتاق عمل منتقل شد.


دکتر امینی با اشاره به این که این عمل جراحی بصورت تیمی انجام می شود افزود: با همکاری دکتر کریم جلائیان متخصص گوش،حلق و بینی و دکترهادی عزمی متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل در مدت زمان حدود سه ساعت عمل با موفقیت انجام شد.

متخصص جراح مغز و اعصاب ادامه داد : باز نشدن جمجمه بیمار، کاهش تورم مغز، کمترین تخریب در ساختمان آناتومیک، دسترسی آسانتر و تخلیه کامل تومور، کاهش درد بعد از عمل و خونریزی کمتر را از مزایای عمل جراحی تومور هیپوفیز به روش آندوسکوپی از راه بینی عنوان کرد.

 


انتهای پیام //ف.م

 

برای اولین بار د رکاشمر انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپی

 

نظر شما